نمايشگاه مد و لباس گامي مثبت درجهت فرهنگ سازي و حمايت از طراحان و آشنايي افرادي كه خواهان استفاده از الگوهاي جذاب و سازگار با آموزه هاي ديني است.

دكتر سيد محمد حسيني،وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در گفتگو با خبرنگار بخش سينماي باشگاه خبرنگاران در نخستين جشنواره مد و لباس فجر گفت:دوستان ما در معاونت هنري؛طرحي نو درافكندند و براي اولين بار جشنواره مد و لباس را راه اندازي كردند كه اين حركت مثبت را به فال نيك گرفته و اميدوارم اين حركات استمرار داشته باشد.
وي افزود:بعد از اينكه كارگروه مد و لباس با حضور دستگاههاي مختلف و اتخاذ تصميماتي منجر به راه اندازي نمايشگاههاي موقت و هم چنين يك نمايشگاه دائمي در تهران شد كه ما امروز شاهد برپايي چنين نمايشگاهي هستيم كه بيش از يك هفته نيز ادامه خواهد داشت.


حسيني تصريح كرد:ابتداي اين طرح 2 هزار و هفتصد و هشتاد طرح و اثر از نقاط مختلف كشور دريافت شد كه از بين آنها حدود 240 مورد از جمله مانتو،چادر، مقنعه انتخاب شد.
وي درخصوص برپايي نمايشگاه مدولباس اظهار داشت:اين حركت بسيار مثبتي درجهت فرهنگ سازي و حمايت از طراحان و آشنايي افراد مختلف از جمله توليدكنندگان و افرادي است كه خواهان استفاده از الگوهاي جذاب و همچنين سازگار با فرهنگ و آموزهاي ديني هستند.
وي ادامه داد:اين حركت را مورد حمايت قرار خواهيم داد.اين جشنواره بايد در سال هاي آتي هم به شكل گسترده تر و با كيفيت بهتر برگزار شود.
حسيني درخصوص تاثير نمايشگاه مدو لباس عنوان كرد:برپايي اولين نمايشگاه مدو لباس با انتقادات تندي روبه رو شد كه به تدريح هر چه جلو تر مي رويم؛كارها سنجيده تر و طراحي هاي مناسب تري انجام مي شود.
وي ادامه داد:پرداختن نشريات،مطبوعات و رسانه ها به ويژه رسانه ملي به اين مقوله بيانگر وجود ظرفيت درجامعه است و همچنين نشانگر مشتاقان زيادي كه خواهان آشنايي با الگوهاي مختلف هستند.
حسيني خاطرنشان كرد:نمايشگاه مد و لباس در جهت فرهنگ سازي موثر است كه اين فرهنگ سازي موجبات رشد اقتصادي طراحان و توليدكنندگان را درپي خواهد داشت./ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار