ردیاب خودرو (GPS) در مشهد ساخته شد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛مدیر امور مخترعان و مبتکران سازمان بسیج علمی مشهد گفت:2 مخترع بسیجی پیشرفته ترین دستگاه ردیاب خودرو(GPS) در مشهد را ساختند.

مجتبی تنهایی افزود: این دستگاه با امکانات ویژه بر روی خودرو نصب می شود و از طـریق وب سایت و یا تلفن همراه می توان مکان خودرو را پیدا کرد. وی گفت: این دستگاه را 2 دانشجوی بـسیجی به نـامـهای مـصطفی حیدری دانشجوی رشته الکترونیک و حامد علیزاده دانشجوی رشته متالورژی طراحی و ساخته اند.

وی افزود: از دیگر امکانات این دستگاه ارسال موقعیت و سرعت از طریق sms به تلفن همراه و از طریق GPS بر روی وب سایت ، قابلیت فرمان پذیری از طریق پیامک (خاموش کردن خودرو) و قابلیت شنود صدای داخل اتومبیل است .

مدیر امور مخترعان و مبتکران سازمان بسیج علمی مشهد گفت : با کمک نرم افزار جاوا (java) که دراین دستگاه طراحی شده است می توان موقعیت خودرو را بدون نیاز به اینترنت با کمک تلفن همراه شناسایی کرد. ساخت ، راه اندازی و نصب این ردیاب بر روی اتومبیل دو سال زمان برده است.

برای ساخت نمونه این دستگاه10 میلیون ریال هزینه شده و این اختراع بعد از ثبت در اداره ثبـت مالکیتهای صنعتی تهران به شماره ثبت موقت 38990081 به ثبت رسیده است. این اختراع در آذر امسال در مسابقات خوارزمی رتبه پنجم کشور را کسب کرده است.

در کار ساخت این محصول هیچ ارگان و سازمان دولتی از سازنده حمایت نکرد و با تجاری سازی کردن ردیاب خودرو تا حدودی مشکل نقدینگی ساخت آن حل شده است. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.