شماري از مردم طرابلس در اعتراض به عملکرد دولت ليبي تظاهرات کردند و از سوی دیگر اعتراضات به آل سعود ادامه دارد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، مردم طرابلس در اعتراض به بی تفاوتی دولت انتقالی این کشور به درگیری های مسلحانه تظاهرات کردند.

 

معترضان که ظاهرا به علت حادثه ای که در زمان جنگ های داخلی لیبی رخ داده بود، خشمگین بودند، بیرون اقامتگاه نخست وزیر لیبی تظاهرات کردند.

در دوازده نوامبر، دوازده نیروی مسلح از محله جمعه بازار بر اثر درگیری با هواداران قذافی در شهر بنی ولید، واقع در صد و هشتاد کیلومتری جنوب شرق طرابلس کشته شدند.

دولت انتقالی لیبی در آن زمان وعده داد تا تحقیقات گسترده ای را در این زمینه انجام دهد و نتایج آن را در مدت دو هفته منتشر کند.

با وجود این، اکنون بیش از یک ماه از حادثه گذشته است و اثری از نتایج تحقیقات نیست.

همین مسئله خشم بستگان قربانیان و اهالی منطقه جمعه بازار را برانگیخت و آنان را به تظاهرات واداشت.

یکی از تظاهرکنندگان به نام عمر می گوید تا حالا وعده های بسیاری داده اند اما آنها باید پیش از انتخابات آینده تلاش زیادی بکنند و این پیام را به همگان بفرستند که کشور و دولت جدید خود را باور داشته باشید.

از سوی دیگر، اعتراضات در عربستان علیه رژیم آل سعود ادامه دارد. براثر تیراندازی نیروهای امنیتی عربستان به یکی از منازل در منطقه «العوامیه» سه نفر زخمی شدند. این منطقه و دیگر مناطق عربستان شاهد تحرکات مردمی در مخالفت با سرکوبگری های رژیم علیه تظاهرکنندگان مسالمت آمیز است.

ساکنان عوامیه آرامش را نمی شناسند. تظاهرات و اعتراضات علیه سرکوب تظاهرکنندگان ادامه دارد.

پلیس و نیروهای عربستان منطقه العوامیه را محاصره کرده و به برخی از منازل در منطقه الدیره حمله کردند تا بتوانند اعتراضات فزاینده موجود در این کشور را سرکوب کنند. به رغم این سرکوبگری ولی تظاهرکنندگان عربستانی به تحرکات مسالمت آمیز خود برای آزادی زندانیان سیاسی، اعطای آزادی به شهروندان و پایان دادن به تبعیض اجتماعی از طریق توزیع عادلانه ثروت ادامه می دهند./ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار