سرعت از جمله کمیتهایی است که همیشه مورد علاقه انسان بوده است. انسان همیشه علاقه مند بوده است که با سریعترین ها آشنا شود. سریعترین حیوانات ، پرندگان و در این مطلب با سریعترین اتومبیل ها آشنا خواهید شد.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، میل به سرعت یک احساس درونی است که همیشه انسان را شیفته خود کرده است. از زمان های قدیم که انسان از اسب به عنوان اصلی ترین وسیله نقلیه استفاده می کرد به دنبال این بود که با افزایش تعداد اسب ها سرعت حرکت خود را افزایش دهد. امروزه نیز با پیشرفت تکنولوژی مهندسی و ساخت موتورهای نیرومند تر رسیدن به سرعتهای بالا برای خودروهای مختلف امری امکان پذیر است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با سریعترین خودروهای جهان آشنا کنیم.

Gumpert Apollo
یک خودروی اسپرت زیبا از شرکت اتومبیل سازی آلمانی " Gumpert " که با بدنه ای از جنس فایبر گلاس یا فیبر کربنی به بازار عرضه شده است. این خودرو با یک موتور به حجم 4.2 لیتر و با قدرت 512 اسب بخار مجهز شده و قابلیت رسیدن به سرعت نهایی 354 کیلومتر در ساعت را دارا می باشد. این خودرو شتاب 0 تا 100 را در مدت 2.7 ثانیه بدست می آورد. این خودرو با قیمتی در حدود 400 هزار دلار به بازار عرضه شده است.

Ascari A10
یک خودروی پرقدرت و سریع از شرکت اتومبیل سازی " Ascari Cars " از کشور انگلستان که با یک موتور مدل V8 به حجم 5 لیتر و توان 625 اسب بخار مجهز شده است. این خودرو با سرعت نهایی 354 کیلومتر بر ساعت و شتاب 0 تا 100 در زمان 2.8 ثانیه و با قیمت 650 هزار دلار به بازار عرضه شده است.

Ferrari Enzo
اما یک مدل از شرکت مشهور اتومبیل سازی "فراری" کشور ایتالیا با یک موتور مدل " V12 " که نیرویی در حدود 660 اسب بخار را تولید می کند. این اتومبیل توان حرکت با سرعت 349 کیلومتر بر ساعت را داشته و شتا ب0 تا 100 آن نیز در مدت زمانی در حدود 3.2 ثانیه بدست می آید. از این خودرو تنها 399 دستگاه تولید شده و معمولا در بعضی از حراجی ها به قیمتی در حدود 1 میلیون دلار عرضه می شود.

Jaguar XJ 220
یک سوپرخورد از شرکت اتومبیل سازی انگلیسی " جگوار " که با یک موتور مدل 6 لیتری به قدرت 542 اسب بخار تجهیز شده است. این خودرو از سرعت بیشینه ای در حدود 349 کیلومتر بر ساعت و شتاب صقر تا 100 آن در مدت زمانی 4 ثانیه بدست می آورد. از این خودرو تاکنون تنها 281 دستگاه تولید شده و با قیمت 150 هزار پوند به بازار عرضه شده است.

Pagani Zonda F
یک خودروی اسپرت از شرکت اتومبیل سازی ایتالیایی " Pagani " که با یک موتور مدل " V12 " به قدرت 650 اسب بخار مجهز شده است. این خودرو سرعتی در حدود 346 کیلومتر بر ساعت داشته و شتاب 0 تا 100 را در مدت زمانی در حدود 3.5 ثانیه بدست می آورد. این خودرو با قیمتی 694 هزار دلار به بازار عرضه شده است./ ق پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار