شبکه جهانی سحر با پخش برنامه های متنوع انتخاباتی، حضور گسترده ملت ایران را درصحنه به نمایش خواهد گذاشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛سیماهای شش گانه شبکه جهانی سحر با اطلاع رسانی و به تصویرکشیدن انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در بخش های مختلف، پشتیبانی و حضور گسترده مردم ایران در سراسر دنیا در پای صندوق های رأی درمنظر نظر بینندگان غیر ایرانی این شبکه در کشورهای تحت پوشش قرار می دهند.

سیمای انگلیسی
سیمای انگلیسی با اختصاص دوقسمت از برنامه زنده و مستقیم "افق " به تهیه کنندگی حسین خروجی، به موضوع نهمین دوره انتخابات خواهد پرداخت.
این برنامه که شنبه ششم اسفند قسمت اول آن پخش شده، شنبه هفته آینده سیزده اسفند نیز روز بعد از انتخابات ساعت 24:00 به وقت تهران در مدت زمان 35 دقیقه ضمن پرداختن به اهمیت انتخابات، شرکت مردم در این دوره از انتخابات، نقش رسانه ها در به تصویرکشیدن مواضع دول غربی درمقابل برگزاری انتخابات درایران، و نیز بازتاب حضورگسترده مردم در انتخابات خواهد پرداخت.

"منشور ایران" به تهیه کنندگی مرتضی طاهری، به نقش و جایگاه و اهمیت مجلس شورای اسلامی درکشور و قانون اساسی ایران، تلاش رسانه های غربی در عدم برگزاری انتخابات و جنگ رسانه ای و کم رنگ کردن حضور مردم در انتخابات خواهد پرداخت. همچنین این برنامه بعد از برگزاری انتخابات با به تصویرکشیدن حضور مردم و پایبندی ملت ایران به نظام، با حضور کارشناسان و ارتباط تلفنی با فعالان سیاسی از لندن که در زمینه تفاوت نظام ها و نهادهای قانونگذاری درایران و کشورهای غربی صحبت می کنند، بازتاب انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی درابعاد گوناگون را پوشش خواهد داد.
این برنامه شامگاه هشتم و پانزدهم اسفند (ساعت 24:00 به وفت تهران ) از سیمای انگلیسی پخش می شود.
برنامه تولیدی "ایران" نیز به مدت 15 دقیقه دیگر برنامه سیمای انگلیسی شبکه جهانی سحر است که روز جمعه به موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی درراستای تبیین افکارعمومی انگلیسی زبانان خواهد پرداخت

سیمای آذری
علاوه بر پوشش گسترده خبری، برنامه های "ایران ما " و "مطبوعات" از سیمای آذری شبکه جهانی سحر به انتخابات مجلس شورای اسلامی اختصاص خواهند یافت.
"ایران ما" به تهیه کنندگی امیرهوشنگ دارایی به موضوع انتخابات آزاد مردمی، تفاوت بین انتخابات ایران و آمریکا و نامزدهای نمایندگی شهرهای آذری با حضور صاحب نظران و کارشناسان در برنامه خواهد پرداخت.
این برنامه در 3 قسمت 60 دقیقه ای به صورت زنده روزهای چهارم و یازدهم اسفند (ساعت 18:30 الی 19:30 روز پنجشنبه و روز جمعه در ساعت 17:30 الی 18:30 به وقت تهران) پخش خواهد شد.
برنامه " مطبوعات" سیمای آذری نیز در روز جمعه از ساعت 19:15 به وقت تهران به مدت 15 دقیقه به انعکاس این رویداد مهم درجراید ایران، جمهوری آذربایجان و جهان می پردازد.
سیمای کردی
سیمای کردی شبکه سحر نیز در برنامه های "سلام تهران" ، " ئاسو " و یک ویژه برنامه 90 دقیقه ای به موضوع انتخابات خواهد پرداخت.
"سلام تهران" ضمن پرداختن به برگزاری انتخابات ایران و مقایسه آن با انتخابات غرب، به انتخابات مردم سالارانه و نیز مسئولیت پذیری امانت مدارانه نمایندگان ملت ایران درمجلس شورای اسلامی، پایبندی آنها به قانون اساسی و ولایت

 

فقیه، اهمیت حضور مردم دراین انتخابات و... می پردازد.
این برنامه به تهیه کنندگی عبدالجواد رشیدی، در دو برنامه 40 دقیقه ای دوشنبه هشتم و پانزدهم اسفند ساعت 21:00 به وقت تهران از سیمای کردی برای کردزبانان بیننده سحر در کردستان عراق پخش خواهد شد.
"ئاسو" به تهیه کنندگی شاه رضا قوامی به بررسی نقش و جایگاه مجلس شورای اسلامی، مردم سالاری دینی و نگاهی به شورانتخاباتی ورقابت های موجود ظرف 40 دقیقه در ساعت 21:00 به وقت تهران چهارشنبه دهم اسفند خواهد پرداخت.
همچنین ویژه برنامه زنده سیمای کردی که درمدت 90 دقیقه و به تهیه کنندگی علی اکبر اسماعیل زاده در روز انتخابات از ساعت 10 الی 11:30 به وقت تهران از آنتن کانال دوم شبکه سحر پخش می شود؛ حضور لحظه به لحظه مردم تهران، کرمانشاه، سنندج و مهاباد را با ارتباط زنده تصویری برای مخاطبان کرد زبان به ثبت خواهد رساند.

سیمای فرانسوی
سیمای فرانسوی شبکه سحر نیز با پخش برنامه های زنده با محوریت انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از جمله: "میزگرد سیاسی" به تهیه کنندگی محسن جعفری و حسین خروجی در 8 برنامه 40 دقیقه ای (روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه در یک هفته قبل و هفته بعداز انتخابات از ساعت 10:15 الی 10:55 به وقت تهران)، ویژه برنامه "مجله فرانسه" به تهیه کنندگی علیرضا مهدوی به مدت 40 دقیقه (روز جمعه ساعت 10:15 الی 10:55 به وقت تهران)، و "مجله آفریقا" به تهیه کنندگی جلیل مقدادی به مدت 40 دقیقه (روز شنبه ساعت 10:15 الی 10:55 به وقت تهران) و گزارش های خبری در بخش های خبری درجهت اطلاع رسانی به مخاطبان فرانسوی زبان گام برمی دارد. و برنامه " مطبوعات " این سیما نیز به بازتاب جهانی حماسه حضور ملت ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی می پردازد
انتخابات؛ اقتدار ملی و مشروعیت سیاسی، انتخابات آزاد و مردم سالاری دینی در ایران، دیدگاه های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری درمورد انتخابات، جایگاه و اهمیت مجلس شورای اسلامی به عنوان قوه مقننه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی، تفاوت انتخابات در ایران و دیگر کشورها، جایگاه اقلیت های دینی در انتخابات مجلس از جمله محورهایی است که دربرنامه های زنده سیمای فرانسوی به آن پرداخته می شود.

 

 

سیمای اردو
سیمای اردو با پخش برنامه هایی چون: "انداز جهان" به تهیه کنندگی سید محسن رفیعی پور در روز پنج شنبه ساعت 17 الی 17:45، " نگاه هفته" ویژه انتخابات به تهیه کنندگی حسین خروجی همراه با ارتباط زنده و پخش حضور گسترده
مردم در روز جمعه ساعت 17 الی 17:45، ارتباط تصویری زنده با مراکز مختلف رأی گیری (به تهیه کنندگی محمد شرافت) که روزجمعه 16:30 الی 16:50 روی آنتن می رود، و ارتباط مستقیم با واحدهای سیار درسطح شهر در خبرصبحگاهی ( روز جمعه ساعت 07:30 الی 07:45 به وقت تهران) به موضوع نهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهد پرداخت.
سیمای بوسنیایی
سیمای بوسنیایی شبکه سحر،برنامه زنده و سیاسی "چهل" به تهیه کنندگی سعید دیانتی را به مدت 40 دقیقه در روز جمعه 12 اسفند ( از ساعت 23:00 الی 23:40 به وقت تهران) به موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی اختصاص داده است.
گزارش های خبری از حوزه های رأی گیری در روز و شب جمعه 12 اسفند ( به صورت زنده و تولیدی) و نیز پوشش درقالب خبر و بخش های مختلف برنامه "مطبوعات" این سیما، دیگر زمینه های تدارک دیده شده توسط سیمای بوسنیایی شبکه سحر برای انعکاس مشارکت ملی ایرانیان در صحنه دیگری از تبلور عزم و اراده ملت ایران برای حفظ استقلال و عزت خود هستند./ه

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار