جانوران شکارچی زیادی در طبیعت زندگی می کنند که به ابزار تهاجمی و تدافعی خاصی مجهز هستند. این جانوران برای شکار و یا دفاع از خود از این روشها و ابزار استفاده می کنند. روشهایی که بعضی از آنها بسیار ترسناک است.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، همه انسانها می دانند که پایان زندگی در این دنیا مرگ است. مرگ به اشکال مختلفی به سراغ انسان می آید. انواع بیماری ها ، تصادفات رانندگی یا به دلیل بروز جنگ ، همه و همه به نوعی زندگی بشر را پایان می دهند. البته یکی از راه های بسیار ترسناک و درعین حال دردناک مردن کشته شدن به دست حیوانات است. در این نوشته قصد داریم تا شما را با 5 جانور خطرناک که می توانند مرگ وحشتناکی را برای شما رقم بزنند آشنا کنیم.

برق گرفتگی در آب

مارهای برقی موجوداتی هستند که در آبهای روان در منطقه آمازون و رودخانه " اورینوکو" در آمریکای جنوبی زندگی می کنند. در حقیقت باید گفت که این نوع آبزی مارهی نیست و به نوعی به خانواده " چاقوماهی ها" و مرتبط با خانواده گربه ماهی ها است. این موجود یکی از ترسناک ترین ساکنین رودخانه های آمریکای جنوبی است . این جانور می تواند جریان برقی به قدرت 600 ولت و حتی گاهی بیشتر تولد کند که برای از کار انداختن و حتی کشتن یک انسان بالغ کفایت می کند. بسیاری معتقد هستند که این ماهی برق دار مسئول مرگ بسیاری از افرادی است که بدون هیچ توضیحی در رودخانه های آمریکای لاتین ناپدید شده اند. بسیاری پیش از این تمساح ها و ماهی های گوشت خوار را مسئولین این حمله ها می دانستند. مار ماهی برقی انسان را نمی خورد ، بلکه در هنگامی که احساس خطر کند از جریان برای دفاع از خود استفاده می کند. غذای این جانور ماهی های کوچکتر هستند.

مرگ بر اثر انقباض

مارهای پیتون و آناکوندا از جمله مارهای بسیار بزرگ هستند که سمی نیز نیستند. این مارها با کمین کردن در یک مکان مشخص به سمت طمعه خود حمله کرده و به کمک آرواره های بسیار قوی خود طعمه را گرفته و به دور آن حلقه می زنند و سپس آنقدر به طعمه فشار وارد می کنند تا قربانی بر اثر فشار جان خود را از دست بدهد. این فشار به قدری قوی است که نه فقط باعث شکسته شدن استخوان های قربانی و بلکه باعث توقف جریان خون در بدن فرد می شود. در نهایت این فشار به سکته قلبی و یا مغزی قربانی و نهایتا مرگ او منجر می شود. باید گفت که این شکارچیان خون سرد و خطرناک بارها انسان های زیادی را نیز کشته و خورده اند.

غرق شدن و تکه تکه شدن

کروکودیل یکی از بزرگترین و خطرناک ترین شکارچیانی است که در حال حاضر بر روی زمین زندگی می کند. یکی از بزرگترین قاتلین انسان در میان حیوانات شکارچی کروکودیل است. این حیوان دارای این توانایی است که ابتدا به کمک آرواره های نیرومند خود شکار خود را گرفته و سپس شروع به حرکتی می کند که به عنوان " غلت مرگبار" شناخته می شود. این جانور با کشیدن و تکان دادن های شدید قربانی ، شکار خود را به زیر آب برده و یا باعث تکیه تکیه شدن او یا خفه شدنش بشود. بسیاری از انسان هایی که مورد حمله کروکودیل قرار گرفته و موفق به فرار شدند یا دچار نقص عضوهای شدید شده و یا به دلیل خونریزی شدید جان خود را از دست می دهند.

فرو کردن دندان در مغز

"جگوار" یک گربه سان ساکن مکزیک و آمریکای مرکزی و جنوبی است. این حیوان برخلاف سایر گربه سانان که معمولا به گردن قربانیان خود حمله می کنند ، به سمت سر قربانی خود حمله کرده و سعی می کند با گاز گرفتن سر قربانی دندان خود را در مغز قربانی فرو کند. شاید به نظر بیاید که این روش سریعتر بوده و درد کمترین را به قربانی وارد می کند اما حقیقت این است که جگوار به بخش بالایی سر انسان حمله نمی کند و بلکه دندان خود را از طریق گوش قربانی به مغز آن وارد می کند. به نظر بسیار روش دردآوری میاید.

لگد خوردن از پرنده

" Cassowary "نام پرنده ای وحشی در جنگلهای استرالیا و گینه نو است که بسیار خجالتی بوده وسعی می کند کتر در معرض دید قرار بگیرد. اما باد توجه داشت که این پرنده می تواند بسیار خطرناک باشد. در پاهای این حیوان پنجه های بسیار بلندی وجود دارد که این پرنده از آنها به سبک افراد حرفه ای در ورزش های رزمی استفاده کرده و با پریدن به هوا به فرد مهاجم ضربه می زند. این ضربه باعث می شود که یا شخص به زخم های شدید و یا خونریزی داخلی دچار شود. در نهایت این توانایی ها باعث شده است تا موسسه جهان گینس این پرنده را به عنوان خطرناکترین پرنده معرفی کند./ ق پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
۱۸:۰۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۷
خوب بود سپاس
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
۲۳:۱۳ ۰۸ اسفند ۱۳۹۳
جالب بود ممنون
آخرین اخبار