تيم ملي فوتبال كشورمان امروز 10 اسفند در حالي به مصاف تيم قطر مي‌رود كه اگر بتواند به پيروزي دست پيدا كند يازدهمين پيروزي خود را مقابل مهره‌هاي اين تيم كسب كرده است.

به گزارش

خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران

، شاگردان كيروش امروز در حالي در ورزشگاه آزادي به مصاف تيم قطر مي‌روند كه در 16 ديدار گذشته 10 بار موفق به پيروزي، سه بار محكوم به شكست شده‌اند و 3 بار نيز به تساوي رضايت داده‌اند.

فوتبال خاص عرب‌ها بر محوريت بازي‌هاي رواني پا برجاست،‌بازيهاي رواني كه نام ضد اخلاقي بر بسياري از تيم‌هاي عرب حوزه خليج فارس گذاشته است.

*تاريخچه ديدارهاي 2 تيم

دو تيم در اولين مصاف خود كه در تاريخ 11 آذر 1367 در دوحه برگزار شد شرايط را به گونه‌اي تا پايان بازي پيش بردند كه نتيجه 2 بر صفر به نفع ايران به وقوع پيوست دو گل اين ديدار را كريم باقري و فرشاد پيوس به ثمر رساندند.

در ديدار دوم ايراني ها توانستند در تاريخ 28 ارديبهشت 1375 در تبريز طي يك بازي دوستانه نتيجه ديدار گذشته مقابل قطر را تكرار كنند و با 2 گل اين تيم را شكست دهند 2 گل ايران توسط عليرضا حكيم‌ زاده و ادموند اختر به ثمر رسيد.

در ديدار سوم ايران با نتيجه يك بر صفر قطر را در دوحه شكست داد اين ديدار در تاريخ 11 خرداد 1375 طي يك بازي دوستانه برگزارشد و تك گل ايران را ابراهيم تهامي به ثمر رساند.

در ديدار چهارم ايران، با نتيجه 3 بر صفر قطر را شكست داد اين ديدار در 11 مهر سال 1376 طي مسابقات انتخابي جام جهاني برگزارشد، يكي از گل‌هاي اين ديدار توسط كريم باقري و دو گل توسط علي دايي به ثمر رسيد.

در بازي پنجم قطر با 2 گل ايران را شكست داد اين ديدار در 16 آبان 1376 در دوحه و طي مسابقات مرحله انتخابي جام جهاني انجام شد.

در ديدار ششم در 10 مرداد 1380 ايران توانست با نتيجه 2 بر يك طي يك بازي دوستانه قطر را شكست دهد دو گل اين ديدار را نيز علي دايي به ثمر رساند.

در ديدار هفتم، قطر با نتيجه 2 بر يك موفق شد ايران را در طي يك بازي دوستانه شكست دهد، تك گل اين ديدار را عليرضا نيكبخت واحدي به ثمر رساند.

در بازي هشتم ايران با نتيجه سه بر يك قطر را شكست داد .اين ديدار در تاريخ 22 مهر 1383 در طي مرحله انتخابي جام جهاني در تهران برگزار شد و عليرضا نيكبخت واحدي ، مهدي مهدوي كيا و علي دايي زننده سه گل اين ديدار بودند.

در ديدار نهم ايران با نتيجه 3 بر 2 قطر را در دوحه و در طي مسابقات انتخابي جام جهاني شكست داد، يكي از گل هاي اين ديدار ار وحيد هاشميان و 2 گل را آرش برهاني به ثمر رساندند.

بازي دهم ميان 2 تيم در فروردين 1386 در دوحه برگزار شد و ايران موفق شد با يك گل قطر را در اين بازي دوستانه شكست دهد تك گل اين ديدار عليرضا نيكبخت واحدي به ثمر رساندك

ديدار يازدهم دو تيم با تساوي بدون گل در دوحه به پايان رسيد.

در ديدارا دوازدهم ايران توانست با نتيجه شش بر يك قطر را شكست دهد اين ديدار در 21 مرداد 1387 تهران طي مسابقات غرب آسيا برگزار شد.

در اين مسابقه ميلاد ميداوودي 2 گل، احمد آل نعمه – احسان حاج صفي – هادي عقيلي و جلال رافخايي هر كدام يك گل به ثمر رساندند.

در ديدار سيزدهم ميان دو تيم ايران توانست با يك گل قطر را شكست دهد اين ديدار در 19 آبان 1387 و طي بازي هاي دوستانه انجام شد تك گل ايران را غلامرضا رضايي به ثمر رساند.

در بازي شماره چهاردهم قطر با نتيجه 3 بر 2 ايران را شكست داد اين ديدار در 7 دي 1388 در دوحه برگزار شد و ميلاد زنيد پور، و احسان حاج صفي 2 گل ايران را به ثمر رساندند.

در بازي پانزدهم ايران و قطر به تساوي صفر بر صفر در يك بازي دوستانه دست پيدا كردند.

در بازي شانزدهم نيز در همين مرحله مقدماتي جام جهاني برزيل كه در شهريور 1390 در دوحه برگزار شد هادي عقيلي تك گل ايران را به ثمر رساند./مح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار