عضو فراكسيون زنان مجلس شوراي اسلامي گفت: توجه به حوزه هاي اقتصادي، فرهنگي و سياست خارجي بايد در اولويت هاي مجلس نهم قرار گيرد.

زهره الهيان نماينده مردم تهران در بهارستان در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به اولويت‌هاي كاري مجلس نهم گفت: با توجه به شرايط بين المللي، يكي از اولويت هاي اساسي مجلس نهم بايد درعرصه اقتصادي باشد چرا كه قدرت هاي بزرگ اقتصاد دنيا دچار چالش هاي جدي شده‌اند واز آنجايي كه اقتصاد ايران وابستگي خاصي به قدرت هاي بزرگ اقتصادي ندارد، فرصتي را پيش رو خواهد داشت تا در حوزه هاي مختلف سرمايه گذاري، رشد صنت توليد وكشاورزي بتوانيم قدم هاي مثبتي بردارد.

وي ادامه داد: در شرايطي كه بحث تحريم ها در مجلس نهم مطرح است، ضروري است برنامه‌ريزي جدي در حوزه اقتصادي كشور صورت بگيرد و همچنين نظارت كاملي را بر عملكرد دولت، دستگاه‌هاي اجرايي و همچنين طرحهاي بزرگ همچون قانون هدفمندي يارانه‌ها اعمال شود.

عضو فراكسيون زنان بهارستان با بيان اينكه دركنار توجه به بخش اقتصاد توجه به بخش فرهنگ نيز بايد از اولويت هاي اساسي در مجلس نهم باشد، افزود: توجه به مقوله فرهنگ در راستاي آرمان‌هاي نظام و انقلاب با برنامه‌ريزي صحيح و حمايت‌هاي بهنگام جهت دستيابي به فرهنگ و هنر اسلامي در كنار اقتصادي پويا و محرك به عنوان اولويت مجلس نهم ضروري بنظر مي‌رسد.

الهيان در ادامه، يكي ديگر از اولويت‌هاي مجلس نهم را تمركز بر حوزه سياست خارجي دانست و گفت: با توجه به شكل‌گيري جنبش‌هاي بيداري اسلامي در منطقه و همچنين جنبش‌هاي ضد سرمايه‌داري در كشورهاي غربي، ضروري است مجلس شوراي اسلامي در كنار دستگاه ديپلماسي، توجه ويژه‌اي به موضوع سياست خارجي كشور و مناسبات آن با ساير كشورها داشته باشد./س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار