در 14 حوزه از 207 حوزه اخذ رأي در قالب 1395 شعبه، به صورت 100 درصد از سامانه رأي‌گيري الکترونيکي استفاده مي‌شود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، امير شجاعان رئيس کميته فناوري اطلاعات وزارت کشور اعلام كرد: در اين شعب در حوزه‌هاي پاکدشت تهران، اردکان يزد، شهربابک کرمان، مبارکه اصفهان، بندر انزلي گيلان، بروجن چهار محال و بختياري، دامغان سمنان، علي‌آباد گلستان، تويسرکان همدان، اسفراين خراسان شمالي، خمين مرکزي، فسا فارس، شبستر آذربايجان شرقي و ابهر و خرمدره زنجان، انتخابات رايانه‌اي برگزار خواهد‌ شد.
 

وي با بيان اينکه در اين حوزه‌ها همه فرايندهاي انتخابات از تشکيل هيئت اجرايي تا صورتجلسه امحاي آراء به شيوه الکترونيکي اجرا مي‌شود گفت: 14 فرايند روز قبل از اخذ آراء، 4 فرايند روز برگزاري رأي‌گيري و 3 فرايند پس از انتخابات به همراه 4 فرايند پشتيباني، مجموع اقدامات انتخابات رايانه‌اي هستند.
 

شجاعان با تأکيد بر اينکه سيستم عامل اين سامانه کاملاً بومي است و مباحث امنيتي آن رعايت شده است تصريح کرد: از اين سامانه افراد بيسواد و نابينا نيز مي توانند به راحتي استفاده کنند و بر روي آن کليدي هم براي رأي سفيد انداختن به صندوق تعبيه شده است.
 

وي اظهار داشت: در هر شعبه سه دستگاه شامل پايانه مجري، پايانه ناظر و صندوق اخذ رأي تعبيه شده است که رأي دهندگان پس از تأييد مدارکشان، با دريافت تعرفه که کارتي الکترونيکي است، به نامزد مورد نظرشان رأي مي دهند.
 

رئيس کميته فناوري اطلاعات وزارت کشور افزود: با اجراي موفقيت‌آميز اين طرح و در صورت تأمين اعتبارات مورد نياز، امکان بهره‌گيري 100 درصدي از اين سامانه در انتخابات رياست جمهوري آينده نيز وجود دارد.
 

قرار است حدود 10 درصد از شعب رأي‌گيري با استفاده از سامانه الکترونيکي به اخذ آراء بپردازند اما ديگر شعب کشور نيز به صورت نيمه الکترونيکي به رأي‌گيري از هموطنانمان در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي خواهند پرداخت.

/ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار