رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: طی سال 90 حدود 92 میلیارد ریال کمک به همت خیرین و توسط هلال احمر به بیماران ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر زهرا رافع، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در سومین همایش بین‌المللی روز جهانی بیماری‌های نادر که شب گذشته در سالن مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد با بیان اینکه امداد و نجات یکی از مسئولیت های سازمان هلال احمر می باشد یادآور شد : ما نیز در حد بنیاد بیماریهای نادر هستیم چرا که بودجه ای در حد سازمانهای خیریه بزرگ مثل کمیته امداد و بهزیستی نداریم .

وی افزود: این سازمان زمانی که با حوادث روبه‌رو نباشیم به فعالیت‌های بشردوستانه از جمله فعالیت‌های بهداشتی در مواقع غیر بحرانی می‌پردازد.

دکتر رافع ادامه داد: در سال ۹۰ حدود ۹۲ میلیارد ریال توسط خیرین و نیکوکاران جمع‌آوری و به عنوان حامی در اختیار بیماران قرار گرفت.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به امضای تفاهم‌نامه بین این سازمان و بنیاد بیماری‌های نادر تصریح کرد: در این تفاهم‌نامه آمده که بخشی از هزینه‌های داروهای گران‌قیمت توسط این سازمان تقبل شود و تخفیف‌های ویژه‌ای روی داروهای نایاب ارائه می دهیم .

وی در پایان خاطر نشان کرد: یکی دیگر از بندهای این تفاهم‌نامه دعوت از پزشکان و نیکوکاران مرتبط با بنیاد بیماری‌های نادر است تا به عضویت سازمان داوطلبان هلال احمر دربیایند و در مواقع لزوم به کمک مردم نیازمند بشتابند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار