مسئول تجهيزات دندانپزشكي دانشكده دندانپزشكي از اختراع و نوآوري دستگاه ساكشن جديد دندانپزشكي خبر داد و گفت: اين دستگاه مصرف آب را به نحو چشمگيري كاهش مي دهد.

به گزارش سرويس علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ مهندس بسطام، در زمينه اختراع و نوآوري دستگاه ساكشن جديد دندانپزشكي اظهار داشت: در دندانپزشكي يونيت دندانپزشكي در هر دقيقه، 10 ليتر آب مصرف مي كند و ما با وارد كردن دستگاههاي ساكشن خارجي خواستيم از اين مصرف بي رويه جلوگيري كنيم كه متاسفانه دستگاههاي ساكشن خارجي نيز، مصرف برق بسيار زيادي دارند ، كه همه اين مسائل ما را برآن داشت كه دستگاهي در كشور خودمان بسازيم كه مصرف آب و برق كمتري داشته باشد و بتواند جايگزين دستگاه هاي ساكشن ، قديمي و خارجي شود.

وي تاكيد كرد، با توليد اين دستگاه روزانه 100 ميليون ليتر از مصرف آب جلوگيري شده و سيستمي است كه تمام قطعات آن نيز در داخل كشور موجود است همچنين ساخت اين دستگاه در كشور، ميليون ها دلار صرفه جويي ارزي در بر دارد.

مهندس بسطام تصريح كرد: بهبود كنترل عفونت، جلوگيري از انتقال بيماري هايي مانند ايدز و هپاتيت، حذف آلودگي صوتي در مطب و درمانگاه و حذف بوي خون و مايعات ساكشن شده از دهان بيمار از ديگر ويژگي هاي اين دستگاه است.

وي در پايان اظهار داشت: اين دستگاه نيازي به سرويس ندارد و تقريبا از 3 تا 4 سال گذشته، روي ساخت اين وسيله كار كرديم و در حال حاضر اين دستگاه به بهره برداري رسيده است و قيمت تمام شده بسيار ارزان تر از سيستم هاي پيشرفته خارجي است./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.