بسیاری از ما در طول زندگی خود اقلام و وسایلی را خریداری می کنیم. بعضی از این وسایل برای مدت طولانی برای ما کار می کنند و بعضی دیگر نیز تنها برای مدتی کوتاهی کار کرده و پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند. اما آیا راهکارهایی وجود دارد که بتوان بر اساس آن بدون خرید وسایل نو و با قیمت بالا نیازهای خود را برآورده کرد؟

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، همیشه خریدن یک وسیله جدید را حل تامین نیاز ما نیست. گاهی می توان با ذره ای تفکر و خلاقیت در هزینه ها صرفه جویی کرده و پول زیادی را پس انداز کنیم. در این مطلب قصد داریم تا شما را با راه کارهایی در این مورد آشنا کنیم.

تغییر تفکر
بسیاری از ما زمانی که لوازم مورد استفاده مان دچار کوچکترین مشکلی می شوند سریعا به تعویض این وسایل با اقلام نو فکر می کنیم. اما می توان با کمی فکر راه کارهای دیگری را برای انجام آن کار پیدا کرد.

نیاز واقعی
بعضی از وسایل در منزل ما به معنای واقعی جنبه تجملی دارند و بودن یا نبودن آنها هیچ تغییری در زندگی ما ایجاد نمی کند. تفکر عاقلانه به ما می گوید که تهیه این وسایل عاقلانه نیست و تنها هزینه ای اضافی را بر اقتصاد خانواده تحمیل می کند. پس عاقلانه این است که از خریدن این چنین وسایلی خودداری کنیم.

تعمیر وسایل
این گزینه مربوط به افرادی است که در اصطلاح عامیانه " فنی " هستند. تعمیر وسایل منزل از جمله بهترین راهکار برای صرفه جویی در هزینه های جاری خانوار است. تجربه نشان داده است که با یک تعمیر اصولی می توان عمر مفید بسیاری از وسایل را افزایش داد و برای مدت طولانی تر از آنها استفاده کرد.

تعویض وسایل مورد نیاز
اولین نوع داد و ستد در تاریخ بشر ، یعنی قبل از اختراع پول به شکل مبادله کالا به کالا بوده است. این نوع از مبادله هنوز هم به نوعی در بین انسان ها جریان دارد. در بین دوستان ، اقوام و همکاران خود به جستجو بپردازید شاید یکی از وسایل شما که مورد نیازتان نیست مورد نیاز آنان باشد و بالعکس.

خرید وسایل دست دوم
باید اعتراف کرد که زمانی که اسم وسایل دست دوم می آید بسیاری از ما تصوری منفی در ذهنمان نقش می بندد. این عقیده درست است که وسایل دسته دوم کار کرده بود و یا ممکن است دچار ایراد و یا اشکالی باشند اما می توان با نگاهی دقیق و مدتی گشتن در بین فروشندگان کالاهای دست دوم ، اجناس مناسبی را پیدا کرد. فراموش نکنیم که اجناس دسته دوم از لحاظ اقتصادی بسیار با صرفه تر هستند و می توانند از نظر اقتصادی به ما کمک فراوانی کنند./ ق پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار