اکثر مردم با واژه " سال کبیسه" آشنا هستند. هر 4 سال یک بار در تقویم شمسی ماه اسفند به جای 29 روز ، 30 روزه است و روزی با تاریخ " 30 اسفند " به تقویم اضافه می شود. یک چنین حالتی در تقویم مسیحی نیز وجود دارد و ماه فوریه که در حالت عادی 28 روز دارد هر 4 سال یکبار 29 روزه می شود. این حالت خاص در تقویم گاهی باعث به وجود آمدن حوادث جالبی می شود.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، یک خانواده انگلیسی که در شهر بریستول زندگی می کنند به خاطر این تغییر در تقویم با ماجرای جالبی رو به رو شدند. پدر خانواده "جیمز کلارک " در 29 فوریه سال 1968 میلادی متولد شده است. او که هم اکنون 44 سال دارد به دلیل این تغییر در اعداد مربوط به ماه ها هر 4 سال یک بار می تواند جشن تولد بگیرد.

او خود در این باره این گونه توضیح می دهد: من بسیاری از اوقات زمان تولد خود را فراموش می کردم . اما این تاریخ تولد عجیب در مدارس و خصوصا در جمع پسران بسیار به من کمک می کرد. من با این حرکت دوستان خود را گیج می کردم و در نهایت باعث می شدم که همگی بعد از پی بردن به ماجرا بسیار متعجب شده و بعد از آن برای مدت طولانی بخندند. من در روز 28 فوریه در یک سال غیر کبیسه به دوستان می گفتم که فردا روز تولد من است. سپس در دروز بعد که اولین روز از ماه مارس بود به آنها می گفتم که تولد من دیروز بود. آنها نیز برای مدتی سردرگم شده و نمی توانستند منظور من را درک کنند. باید اعتراف کنم که از سر به سر آنها گذاشتن لذت می بردم. اما داستان این خانواده به همین جا نیز ختم نمی شود.

در سال 2001 میلادی آقای کلارک در روز 28 فوریه و به فاصله چند ساعت از روز جدید صاحب فرزند پسری شد. حالا که این پسر که 11 ساله شده است به صورت مشترک با پدر خود یازدهمین جشن تولدشان را جشن می گیرند./ ق پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.