حجت الاسلام شریعتی رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه سومین همایش طب و قضا گفت: 9 دی ماه یادآور حماسه دی ماه سال 1388 است که در آن روز مردم بصیر و متدین ایران اسلامی حمایت و پشتیبانی خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی اعلام کردند و یوم الله دیگری آفریدند. این حماسه آفرینی از مصادیق شکر عملی نظام دینی جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي پزشکي قانوني، شریعتی دراين همايش افزود: وقتی می گوییم مردم ما بصیر هستند منظور از بصیرت دینی و سیاست دینی آگاهی از زمان و مکان و دارای درک و قدرت تشخیص در مسائل سیاسی و داشتن قدرت تحلیل حوادث چه در حوزه راه و چه در حوزه راهنما شناسی، جریان شناسی،، دشمن شناسی است.
وي با اشاره به برگزاری سومین همایش سراسری طب و قضا ادامه داد: گر چه تاکنون تحقیقات و هم اندیشی های علمی در خصوص مسائل پزشکی از منظر فقهی، حقوقی و قضایی صورت گرفته، اما با سرعت رشد علم پزشکی و ابهاماتی که در ابعاد سلامت جامعه و امور پزشکی برای پزشکان، حقوق دانان و قضات و جامعه پزشکی بوجود می آید و از طرفی فقه اسلامی از لحاظ غنی بودن، قدرت پاسخگویی به این مسائل را دارد، ضرورت تحقیقات علمی با مشارکت پزشکان و عالمان دینی کاملا محسوس است.
به گفته رییس کل دادگستری استان خراسان روضوی هم اندیشی پزشکان، حقوقدانان و قضات پیرامون مسائل پزشکی نوین از منظر حقوق اسلامی امری لازم و مفید است زیرا موجب ارتقای دانش جامعه پزشکی و کاربرد آن برای حقوق دانان، وکلا، قضات و پزشکان قانونی مشود.
وی برگزاری این همایش را مجالی دانست که می توان برای یافتن پاسخ هایی به مستحدثات دینی از آن کمک گرفت و خطاب به حاضران گفت: از اینکه سومین همایش طب و قضا در کنار مضجع شریف حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)تشکیل شده است و ما خراسانی ها را این توفیق یار شد که میزبان زائران حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)باشیم،  در کنار مزجع منور رضوی و با استمداد این امام همام به هم اندشی و تبادل نظر در خصوص مسائل پزشکی از دیدگاه فقهی و فنی و حقوقی بپردازید خدا را شاکر هستم.
وی  ابراز امیدواری کرد: خروجی و برآیند همایش، نتیجه قابل قبولی برای جامعه پزشکی و پزشکان خدوم در سازمان پزشکی قانونی و نظام قضایی و حقوق دانان داشته باشد./ص
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار