دبيركل شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي، اعلام كرد: اين شورا به منظور استقرار وحدت در ميان اصولگرايان ليستي را تحت اين عنوان ارائه داده است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران؛ علي اسفندياري دبيركل شوراي هماهنگي نيروي انقلاب اظهار داشت: شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي يك تشكل اصولگراست كه بعد از واقعه سال 88 كوي دانشگاه بنابر توصيه مقام معظم رهبري تشكيل شد.
وي تشكيل شوراي هماهنگي را مبتني بر اعتقاد به اسلام، انقلاب، امام و رهبري دانست و ابراز كرد: فعاليت اين شورا در حدود يك دهه به منظور گردآوري و ساماندهي نيروهاي اصولگرا براساس چهار اصل اشاره شده بوده است.
اسفندياري با اشاره به فهرست ارائه شده از سوي شوراي هماهنگي انقلاب اسلامي، تصريح كرد: فهرست شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب به منظور استقرار وحدت در جريان اصولگرايي شكل گرفته است.
وي افزود: از آنجا كه در اين انتخابات در ميان نامزدهاي اصولگرا وحدت حاصل نشد، تصميم گرفتيم با در نظر گرفتن شاخصه هاي اصولگرايي از ديدگاه مقام معظم رهبري و تبيين معيارهاي ديگر شايستگي و انطباق آن با نامزدهاي دو فهرست مطرح اصولگرا و با مبنا قرار دادن عقل جمعي يك فهرست به نام وحدت تنظيم كنيم.

اسفندياري سرليست فهرست شوراي هماهنگي را كل 30 نفر معرفي شده اعلام كرد و گفت: تصور ما به افراد از نظر تشكيلاتي است و همه كساني را كه در فهرست اين شورا قرار گرفته اند را اصولگراي اصلح مي دانيم.

وي از ارائه ليست انتخاباتي در بعضي از شهرستانها خبر داد و تصريح كرد: در استانها و شهرستانهايي كه نيازمند ارائه فهرست از سوي شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي بوده در آن شهرها و استانها اين شورا فهرست انتخاباتي ارائه كرده است.

اين فعال سياسي از اختلاف سليقه و تعدد ليست ها در جريان اصولگرايي ابراز نگراني كرد و گفت: طبق تجربه شوراي اسلامي شهر و روستا در دور دوم دوره اصلاحات، هم اكنون احساس مي شود تعدد ليست ها در اين دوره از انتخابات منجر به شكست جريان اصولگرايي شود.
اين فعال سياسي خاطرنشان كرد: تعدد ليست ها منجر به تقسيم آراء مي شود كه اين به نفع رقيبان جريان اصولگرايي تمام خواهد شد.
وي با اعتراض به نحوه عملكرد صدا و سيما درمعرفي بعضي از نامزدهاي انتخاباتي، اظهار داشت: هم اكنون براساس اعلام شوراي نگهبان، معرفي نامزدهاي انتخاباتي در صدا و سيما متوقف شده است ولي بهتر بود كه اين انتخاب زودتر مي افتاد كه موجبات تضييع شدن حقوق ديگران در يك مقطع زماني فراهم نشود.

دبيركل شوراي هماهنگي از عملكرد شوراي نگهبان در خصوص اضافه شدن افراد تائيد صلاحيت شده بعد از موعد مقرر، اعتراض كرد و گفت: بعد از اينكه زمان قطعي براي تائيد يا عدم صلاحيت كانديداها اعلام شده است، مجددا اقدام به معرفي افراد تائيد صلاحيت شده كردند كه اين امر برنامه ريزي انتخاباتي عده اي را مختل مي كند و امر پسنديده اي نيست./ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار