روز برگزاری مجمع بورس انرژی، هیچ شخص حقیقی یا حقوقی نمی‌تواند وکالت بیش از یک سهام دار دیگر را برعهده بگیرد. به علاوه، میزان وکالت به همراه سهام خود فرد نباید بیش از دو و نیم درصد از کل سهام شرکت باشد.


به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،محمود رضا خواجه نصيري مدیر اداره امور بورس ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان مطلب بالا گفت: وی با بیان اینکه بورس انرژی چهارمین بورس کشور به شمار می رود که این روزها در شرف تاسیس است، ابراز داشت: مجمع موسسین بورس انرژی یازدهم اسفندماه راس ساعت 10 صبح در محل سالن مرکز همایش های رازی برگزار می شود.
خواجه نصیری خاطرنشان کرد: این مجمع در اصل آغاز فرایند تاسیس شرکت و شکل­ گیری بورس است و طبق اطلاعیه منتشر شده، موسسین و پذیره نویسان باید در این مجمع شرکت کنند.
وي تصريح كرد: بر اساس تبصره ب ماده 23 اساسنامه شرکت بورس انرژی، هیچ شخص حقیقی یا حقوقی نمی‌تواند وکالت سهام داران دیگر را به نحوی که به همراه سهام خود بیش از دو و نیم درصد از کل سهام شرکت باشد در مجامع عمومی بر عهده بگیرد. همچنین هیچ شخص حقیقی یا حقوقی نمی­تواند در مجمع وکالت بیش از یک سهامدار را بر عهده گیرد. در خصوص وکالت اشخاص حقیقی صرفاً وکالتنامه­ های رسمی محضری یا با تأیید امضای موکل توسط دفترخانه های اسناد رسمی مجاز است.
خواجه نصیری ادامه داد: موسسین و پذیره نویسان حاضر در مجمع باید به این موضوع توجه داشته باشند تا در روز برگزاری مجمع با مشکلی مواجه نشوند.
مدیر اداره امور بورس ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار توصیه کرد که برای حضور در مجمع حداقل یک ساعت قبل از شروع، در محل برگزاری حضور داشته باشند تا مقدمات و فرایندهای قبل از مجمع انجام بگیرد.
وی در خصوص دستورجلسه مجمع موسسین بورس انرژی گفت: تصویب اساسنامه شرکت و انتخاب اعضای هیات مدیره مهم ترین موارد مورد بررسی این مجمع هستند.
وی تصریح کرد: بر اساس طرح اساسنامه، هفت عضو هیئت مدیره در مجمع موسسین انتخاب می شوند. پس از انتخابات هم اعضای حقوقی انتخاب شده، نمایندگان حقیقی خود را جهت تایید صلاحیت به سازمان بورس و اوراق بهادار معرفی می کنند.
خواجه نصیری در خصوص زمان تایید صلاحیت ها خاطرنشان کرد: نمایندگان حقوقی پس از انتخاب حداکثر 10 روز فرصت دارند تا نمایندگان حقیقی خود را به سازمان بورس و اوراق بهادار معرفی کنند و پس از آن فرایند تایید صلاحیت طبق ضوابط انجام می شود و به طور معمول حدود یک تا دو ماه طول می کشد تا کل تایید صلاحیت ها نهایی شود.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار