کارشناسان شبکه روسي راشاتودي معتقدند از زمان وقوع حوادث 11 سپتامبر، آمریکا ديگر سرزمین آزادی نبوده و ترس و تردید و جاسوسی را مي توان در گوشه و کنار اين کشور مشاهده کرد .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ؛ از سال 2001 و همزمان با وقوع حوادث 11 سپتامبر، آمریکا به کشوری پلیسی تبدیل شده که آزادی جای خود را به ترس و تردید و جاسوسی داده است . آمریکا که زمانی به عنوان سرزمین آزادی شهرت داشت اکنون به سرزمین جاسوسی تبدیل شده است.

بر اساس اين گزارش ، شعارهایی که پس از حملات11 سپتامبر در آمريکا باب شده اند باعث شده مردم دائما در ترس و هراس به سر برده و به یکدیگر و به همه چیز مظنون باشند. در توصیه هایی که پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا درباره اشخاص مظنون به تروریسم می کنند می توان به فردی که همیشه پول نقد پرداخت می کند، کوله پشتی دارد و لباسهایی می پوشد که گشاد است و دائما دوربین همراه خود دارد، اشاره کرد. مسئولان به صاحبان کافی نت ها دستور داده اند تا افرادی را که بسیار درباره حفظ حریم خصوصیشان حساس هستند زیر نظر بگیرند . حتی اگر شما بخواهید صفحه نمایشگر خود را از دید دیگران حفاظت کنید مورد ظن قرار مي گيريد . مخالفت با سیاستهای دولت یا دادن شعارهای ضد جنگ  فرد را در فهرست افراد تحت نظر در آمریکا قرار مي دهد .

اين گزارش مي افزايد ، وزارت دفاع آمریکا از سال 2009 تظاهرات را جزو تروریسم سطح پایین دسته بندی کرده است.تروریسم و حوادث 11 سپتامبر ترس گسترده ای را در آمریکا ایجاد کرده که مورد بهره برداری قرار گرفته و مسئولان نیز سعی می کنند این ترس را حفظ کنند. اخیرا نیز گزارشهایی منتشر شد که نشان داد پلیس بویژه در شهر نیویورک از مسلمانان جاسوسی می کند.

"رمزی کلارک" دادستان کل سابق آمریکا گفت ما هم اکنون در جامعه ای زندگی می کنیم که نظامیان بر آن سلطه دارند در حالیکه مردم از این مسئله ناآگاه هستند. هزاران نفر از مسلمانان نیویورک بدون هیچ گونه مدرکی علیه آنها، تحت نظر هستند."مایکل بلومبرگ"شهردار نیویورک هم گفت که آمریکا کشوری خطرناک است و باید کشورمان را امن نگه داریم.

بسیاری در آمریکا می ترسند که با گسترش تعریف فعالیتهای مشکوک، اختیارات دولت نیز بیشتر شود و این بزرگترین تهدید برای امنیت مردم است./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار