سرمربي تيم تكواندو بانوان شركت ورزش خودران وفا تهران گفت: از نائب قهرماني در ليگ دسته يك بانوان راضي نيستيم اما از بازيكناني كه در اختيار دارم و عملكرد خوب و تلاششان بسيار خشنود هستم.

مريم آذرمهر در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطب اظهار داشت: از كسب مقام دوم مسابقات ليگ دسته يك بانوان كشور ناراحت نيستيم و از تلاش بازيكنانم راضي هستم و براي سال آينده سعي مي كنيم بهترين تيم را  در ليگ داشته باشيم.

وي افزود: در پايان ليگ تنها با اختلاف امتيازي در يك باخت امتيازي در يك باخت انفرادي نايب قهرمان شديم اما براي نخستين حضور تيم و با بازيكنان بي تجربه عنوان خوبي كسب كرديم.

*تكواندو كاران مطرحي نداشتيم

وي گفت: تيم بانوان شركت ورزشي خودران وفا در دقايق پاياني ثبت نام تيم هاي ليگ دسته يك بانوان بسته شد و خوشبختانه با سختي هايي كه براي جذب بازيكن داشتيم تيم خوبي را جمع آوري كرديم. قرار بود در تيم سايپا البرز مربيگري كنم اما به دليل وجود برخي شرايط راهي تيم خودران وفا شدم در حاليكه اكثر ملي پوشان و بازيكنان خوب كشور براي تيم سايپا هماهنگ كرده بودم.

آذرمهر ادامه داد: با اتمام دور رفت ليگ بانوان در تيم خودران وفا نفرات جديدي را براي دور برگشت آماده كرديم و به سختي توانستيم چند بازيكن از تيم سايپا كه تكواندو كاران آزاد محسوب مي شدند، جذب كرديم.

*كمبود بازيكن داشتيم

وي گفت: براي حضور خودران وفا در ليگ همه بازيكنان جذب تيم هاي ديگر شدند و به جز سارا خوش جمال فكري و دنيا پور يونس، بازيكنان جديد و جواني را جذب تيم كرديم كه تا به حال اعزام برون مرزي نداشتند و با بازيكنان خارجي هم كار نكرده بودند. اين كم تجربگي تكواندو كاران جديد موجب شد انرژي بيشتري براي آماده سازي آنها صرف كنيم در صورتيكه آمادگي بازيكن آرامش مربي را هم به دنبال دارد كه اين موضوع با وجود ملي پوشان سايپا رقيب ما كار را براي آنها آسان كرده بود در حاليكه فشار مضاعفي روي مجموعه تيم ما به دليل نام باشگاه و نام مربي آن وجود داشت.

*قرعه بدي داشتيم

آذرمهر خاطر نشان كرد: با قرعه بدي كه داشتيم در نخستين بازي دور رفت مقابل تيم با تجربه سايپا قرار گرفتيم.

با اينكه سايپا البرز بازيكنان پخته و آماده اي داشت اما شركت ورزش خودران وفا كار را با بازيكنان جوان و جديدي را آغاز كرده بود كه بسيار سخت بود. با وجود مشكلات دور رفت نتايج خوبي داشتيم و در اولين بازي مساوي كرديم.

*از داوران انتقاد نمي كنم

وي افزود: به دليل آنكه در مسابقات مختلفي داوري كرده ام هرگز به همكارانم بي احترامي نمي كنم زيرا قضاوت با هوگوهاي معمولي به دليل دخالت نيروي انساني بسيار سخت است. در صورتيكه برخي ها زمان پيروزي مي گويند تيم ما برده است و هنگام باخت از داوري ها انتقاد مي كنند.

وي گفت: در دور برگشت مسابقات نيز در ا ولين بازي با اينكه بحث داوري نيز وجود داشت مقابل سايپا قرار گرفتيم و در اين مسابقه از عملكرد برخي بازيكنانم راضي نبودم.

سارا خوش جمال فكري در دور رفت بازي خوبي ارائه نداد اما در ادامه مسابقات پيشرفت كرد كه فكر مي كنم مسائل روحي و رواني نيز در آن دخيل بود.

در نيم فصل دوم مسابقات توانستيم پريسا فرشيدي و سولماز تيموري را وارد تيم كنيم.

*ليگ بانوان نبايد دو قطبي باشد

سرمربي تيم بانوان شركت ورزشي خودران وفا تهران تصريح كرد: تيم هيئت مازندران در ليگ امسال قصد خودنمايي داشت اما نتوانست حضور قدرتمندي داشته باشد. اكثر ملي پوشان در تيم سايپا البرز عضويت داشتند در حاليكه به نظر من نبايد تمام ملي پوشان در يك تيم حضور يابند در تيم فودران وفا سعي كردم از همه بازيكنان به صورت دوره اي استفاده كنم و بايد بگويم بازي كردن و قهرمان شدن با همه بهترين هاي ايران هنر نيست.

چون سايپا از لحاظ مالي مشكلي ندارد از هشت بازيكن فيكس ملي پوش خود در همه رقابت ها استفاده كرد.

وي افزود: به نظر من بايد تغييراتي در آيين نامه ليگ بانوان داده شود و اين پيشنهاد را به مسئولان خواهم دادتا مانند ليگ مردان قوانيني به سود ساير تيم ها اعمال شود. مي توانيم براي خارج كردن ليگ بانوان از حالت دو قطبي بودن استفاده از سه ملي پوش را در تركيب هر تيم براي مسابقه اي مجاز اعلام كنيم.

*بايد استعداديابي كنيم

آذرمهر گفت: فكر مي كنم بايد قوانين درست و جديدي براي انتخاب بهترين مربي اعمال شود و از مربياني كه به شناسايي و تربيت نيروهاي جديد مي پردازند اهميت داد نه اينكه براي انتخاب بهترين مربي به رنكينگ تكواندو كاران رجوع كرده اين موضوع بي انصافي است و آن را قبول ندارم. اگر اين شرايط ادامه داشته باشد سال آينده با وجود بودجه مالي خوبي كه داريم به جاي تقسيم مبالغ مالي بازيكنان بين 24 نفر مي توانيم 12 تكواندو كار برتر كشور را راهي خودران وفا كنيم.

وي افزود: از عملكرد مسئولان سازمان ليگ با وجود كمبود سالن و مشكلات ديگر راضي هستم و به جاي انتقاد از داوران با بازيكنان خود نسبت به نتيجه نگرفتن برخورد مي كنم.

*هوگوي الكترونيكي به تكواندو بانوان كمك مي كند

آذرمهر اظهار داشت:‌ از سال گذشته استفاده از هوگوهاي الكترونيكي در ليگ بانوان را پيشنهاد دادم تا هم مشكلات داوري كم شود و هم همه بازيكنان با اين سيستم ها هماهنگ شوند تا در اردوهاي تيم ملي هم بازينكان با اين هوگوها نا آشنا نباشند اما تاكنون تصميمي در اين مورد گرفته نشده است.

وي گفت:‌ با وجود مشكلات ابتداي فصل اما حمايت بسيار خوبي از سوي مسئولان باشگاه شدم آنها با هماهنگي لازم شرايط مالي و آرامش بسيار خوبي در تيم ايجاد كردند كه از مهمترين عوامل موفقيت تيم بود. دوست داشتم با مقام قهرماني پاسخ زحمات مسئولان شركت ورزشي خودران وفا را بدهم اما نشد و با اختلاف بسيار كم نائب قهرمان شديم كه اين مقام هم با ارزش بود.

*از خوش جمال فكري توقع بيشتري دارم

آذرمهر يادآور شد: فريده رشيدي تكنيك هاي بسيار خوبي در مسابقات نشان داد وي با عملكرد بسيار خوب خود در تيم در ليگ امسال در آينده اي نزديك از بهترين هاي بانوان لقب خواهد گرفت اما از سارا خوش جمال فكري توقع بيشتر از اين را داشتم و اميدوارم وي بتواند تكنيك بالاي خود را بيش از پيش در مسابقات ارائه دهد./مح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار