اعمال نظارت از سوي نمايندگان مجلس نهم بايد دقيق تر از ساير دوره هاي گذشته باشد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سيد مرتضي موسوي رئيس هيئت مديره كانون متفكران ايران و از كانديداهاي مجلس نهم با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران گفت: نمايندگان بايد افراد اصلح و صالح ،متدين ، متعهد باشند.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر عملكرد دولت در خصوص اجراي طرح هدفمندي يارانه هاگفت: اگرچه موضوع هدفمندي يارانه ها موضوعي مهم است اما بايد در نظر داشت هدف كانديداهاي انتخابات نبايد تخريب اشخاص باشد زيرا اين موضوع به هيچ عنوان به نفع مصالح كشور نيست.
رئيس هيئت مديره كانون متفكرين ايران ادامه داد: بنده يكي از كساني هستم كه كارهاي خوب انجام شده در بخش هاي مختلف همانند قوه قضائيه را تاييد مي كنم، اصولا هر كاري كه بر روي آن نظارت دقيق و درست اعمال شود به طور حتم در آن تخلف نمي شود.
*تحقيق و تفحص به معني تخريب نيست
موسوي در ادامه با تاكيد بر اين نكته اجراي طرح هاي مربوط به تحقيق و تفحص از بخش هاي مختلف باعث بهبود عملكرد آن بخش ها مي شود، عنوان كرد: در زمان مجلس هفتم طرح تحقيق و تفحص از زندان ها در دستور كار 15 نفر از نمايندگان قرار گرفت كه متاسفانه به علت عدم همگرايي نامناسب اعضاء و نپرداختن مشكلات اساسي زندان ها قوه قضائيه همكاري خود را با اين گروه قطع كرد.

*نظارت حق مسلم مجلس است
وي افزود: اگر نظارت درست و قويي از دستگاه هاي مربوطه اعمال مي شد امروز ما شاهد بروز برخي مشکلات اقتصادي در نظام بانکي  نبوديم.
*مرز ما قانون اساسي است

وي ادامه داد: همانطور كه در اوايل انقلاب با حضور خود در پاي صندوق هاي راي به جمهوري اسلامي ايران راي 98 درصدي دادند.
وظيفه نمايندگان مجلس است نظارت دقيق و درست بر نحوه اجراي قانون اساسي داشته و خود مجري خوبي براي اجراي آن باشند.
مرتضي موسوي عنوان كرد: واقعيت ها بايد شفاف در اختيار مردم قرار گيرد من به عنوان كانديدايي از مجموعه كانون متفكرين ايران اين موضوع حق مردم وخود را مكلف به اجراي آن مي دانم./ک
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار