نخستين کنگره ملي شهداي نوجوان سراسر کشور و تجليل از 34 خانواده داراي فرزند شهيد نوجوان، با حضور رئيس جمهور در تالار وحدت آغاز شد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، نخستين کنگره ملي شهداي نوجوان سراسر کشور و تجليل از 34 خانواده داراي فرزند شهيد نوجوان، با حضور رئيس جمهور در تالار وحدت آغاز شد.

حدود 2100 نوجوان در رده سني 11 تا 15 سال در کشور به درجه شهادت رفيع نايل شده‌اند که در اين کنگره با حضور رئيس جمهور از تعدادي از خانواده‌هاي اين شهدا به نمايندگي از ساير خانواده‌هاي شهداي نوجوان تجليل مي‌شود.
تجليل از ساير خانواده‌هاي شهداي نوجوان سال آينده به صورت استاني برگزار خواهد شد.
کنگره ملي شهداي نوجوان با هدف تبيين نقش و سهم نوجوانان در پيروزي انقلاب اسلامي و دوران دفاع مقدس، آشنايي نسل نوخاسته انقلاب اسلامي با فداکاري‌ها و حماسه‌آفريني‌هاي نوجوانان شهيد و جلوگيري از تبديل شدن اين حماسه‌ها به افسانه برگزار شده است.
حضور نوادگان شهدا و ايثارگران از سراسر کشور و اجراي برنامه‌هاي متنوع فرهنگي و هنري ازجمله ويژگي‌هاي کنگره ملي شهداي نوجوان است.
خانواده هاي شهيد سعيد طوغاني به عنوان پهلوان کوچولوي پايتخت، شهيده سهام خيام، شهيدان حسين فهميده و بهنام محمدي و شهيد مرحمت بالازاده که با اصرار و پافشاري مفتخر به دريافت مجوز براي اعزام به جبهه شدند ازجمله خانواده‌هايي هستند که در اين مراسم مورد تجليل قرار گرفتند.
دو هزار و صد شهيد نوجوان فقط در دوران مبارزات انقلاب اسلامي يا در مناطق عملياتي دفاع مقدس و دوران اسارت به درجه رفيع شهادت نايل آمده‌اند و شهداي نوجوان ديگري هم هستند که در بمباران شهرها به دست رژيم بعث عراق به شهادت رسيده‌اند.

/ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار