كانديداي انتخابات مجلس نهم گفت: در انتخابات سال 88 كانديداهايي كه حائز راي مردم نشده بودند براي جبران شكست خود ملت را به خيابان ها فرا خواندند و نظام را مورد تهديد و چالش هاي جدي قرار دادند و امروز هيمن افراد تلاش مي كنند باز هم مردم را از حضور پر شور در انتخابات منصرف كنند .

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، محمد رضا باهنر در گردهمايي اصناف و بازاريان تهران با اشاره به حساسيت هاي انتخابات مجلس نهم گفت: دعوت مردم براي حضور در انتخابات مهمترين مسئله در تبيين اين رفراندوم بزرگ سياسي كشور است و هر كدام از آحاد ملت كه پاي صندوق هاي راي حاضر مي شوند انسجام ملي را به نمايش مي گذارد.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي ا دامه داد: 22 بهمن و حضور پر شور مردم در راهپيمايي رويداد بزرگي بود كه به گواه دوست و دشمن حضور گسترده و چشم گير مردم را در رسانه هاي خارجي به تصوير كشيد.
وي افزود: بيداري ا سلامي و سقوط چهار ديكتاتور منطقه خاورميانه و همين طور تحولات گسترده ساير كشورها از عوامل اميدوار كننده اي بود كه ملت ايران را براي حضور پر شور و تاثير گذار در راهپيمايي 22 بهمن مهيا كرد.
باهنر با بيان اينكه ايران همواره آماد تهاجم غربي ها بوده است تصريح كرد: مشكلات و تحريم هاي اقتصادي عليه ايران پس از سي سال كه از پيروزي انقلاب اسلامي مي گذرد هرگز بر ارداه ملت تاثير نداشته است و همواره انسجام و وحدت ميان آحاد ملت را مستحكم كرده است.
كانديداي اصولگراي مجلس نهم اضافه كرد: پيش بيني مي كنم كه حضور پر شور مردم پاي صندوق هاي راي تهديدهاي دشمنان عليه نظام را خنثي مي كند و اثر وضعي روشني در جهت پيشبرد اهداف نظام خواهد داشت.
وي تصريح كرد: حضور و مشاركت مردم معادله هاي دشمنان خارجي را بر هم مي زند و آنها مجبور مي شوند از حجم تهديدها و فشارها كم كنند.
باهنر درتحليل حضور و مشاركت مردم در انتخابات گفت: ملت ايران با ديدگاه عمل به تكليف شرعي در انتخابات و راهپيمايي ها حضور پيدا مي كنند و اين در حالي است كه مردم ساير كشورها چنين ايده و ديدگاهي براي مشاركت در امور سياسي خود و كشورشان ندارند.
وي ا ضافه كرد: رسانه هاي خارجي در هنگام آغاز انتخابات راي يك به يك مردم را مي شمارند و حتي پس از پايان شمارش آرا اعلام مي كنند كه مردم ايران دقيقا چند درصد در انتخابات شركت كرده اند، بنابراين بايد مردم حضور حداكثري داشته باشند.
باهنر با بيان اينكه عدم حضور مردم دشمنان را راضي و خشنود مي كند ا ظهار داشت: انتخابات حق اساسي مردم است و بايد آن را جدي بگيرند چرا كه حضور آنها حق واقعي آنها را استيفا مي كند و عدم حضور دشمنان قسم خورده نظام را خشنود مي كند.
وي در تحليل عملكرد دولت هاي گذشته با يكديگر گفت: همه مي توانند در مورد عملكرد رئيس جمهور هاي دولت هي گذشته تحليل و ارزيابي ارايه كنند كه مثلا رياست جمهوري هاشمي رفسنجاني و خاتمي با احمدي نژاد چه تفاوتي دارد واين در حالي است كه طي آخرين بررسي هاي مي بينيم كه اين روساي جمهور هم در نوع زندگي و هم در اداره امور كشور تفاوت هاي روشني با يكديگر دارند.
وي تصريح كرد: اگر مردم در انتخابات از حق واقعي خود بهره برداري نكنند قطعا حق آنها به ديگري واگذار مي شود و اين به نفع ملت نيست.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: مردم بايد حضور پيدا كنند و در بررسي ليست ها اگر نمي توانند به همه افراد منتخب ليست ها راي بدهند حداقل تعدادي را با شناخت انتخاب كنند.
وي افزود: ا لبته مردم بايد تلاش كنند در ليست هاي تهران به 30 نفر راي بدهند و گرنه اين حق باز هم به ديگران واگذار خواهد شد.
باهنر در تحليل ويژگي هاي مجلس نهم گفت: برگزاري انتخابات مجلس نهم به عنوان اولين انتخابات پس از جريان فتنه 88 حساسيت بسياري دارد كه هزينه هاي بسيار سنگيني هم پس از فتنه به ملت و نظام تحميل شد و تفرقه هاي بسياري هم در كشور شكل گرفت.
نايب رئيس مجلس شواي اسلامي ادامه داد: در انتخابات سال 88 كانديداهايي كه حائز راي مردم نشده بودند براي جبران شكست خود ملت را به خيابان ها فرا خواندند و نظام را مورد تهديد و چالش هاي جدي قرار دادند و امروز هيمن افراد تلاش مي كنند باز هم مردم را از حضور پر شور در انتخابات منصرف كنند .
وي در تحليل وضعيت سياسي كشور گفت: برخي مسئولان منحرف در شرايط حاضر قصد داشتند به رهبر فرزانه انقلاب اين چنين القا كنند كه در شرايط شعب ابي طالب قرار داريم و بايد تسليم شويم اما رهبري با تدابير قاطع اين فرضيه را رد كردند و گفتند با توجه به اينكه ايران تاثير بسياري در جهان دارد ما در شرايط بدر و خيبر هستيم.
باهنر تصريح كرد: مردم با حضور پر شور در انتخابات پاسخ قاطعي به دشمنان مي دهند و اين انتخابات را با حضور پر شور به حماسه 9 دي پيوند خواهند داد.
وي در تحليل تاييد صلاحيت شدگان مجلس نهم گفت: پس از بررسي هاي بسيار بالاخره تعدادي از افرادي كه براي مجلس نهم كانديدا شده بودند تاييد صلاحيت شدند اما باز هم اين مردم هستند كه بايد از ميان اين افراد نماينده اصلح را انتخاب كنند.
باهنر از تبيين ويژگي هاي فرد اصلح هم ا ين چنين ياد كرد: نماينده مجلس نهم بايد اصولگراي ولايت مدار باشد و بتواند از حقوق ملت ايران در عرصه هاي داخلي و خارجي دفاع كند .
وي افزود: نماينده مجلس نهم نبايد وام دار افراد، جناح ها و يا تفكرات خاص باشد بلكه بايد تلاش كند طرح ها و لوايحي كه در مجلس آينده تدوين مي شود به نفع مردم و نظام باشد چرا كه در دوره هاي گذشته ي مجلس برخي نمايندگان در وادي ديگري سير مي كردند و فقط به دنبال طرح مخالفت، فرياد و شعار دادن بودند .
كانديداي اصولگراي مجلس نهم بيكاري را معضل مهم خانواده هاي امروزي دانست و صريح كرد: مردم تصور كرده اند كه نمايندگان مي توانند همه اين معضلات را حل كنند و اين در حالي است كه بايد تامين شغل در كشور به صورت عادلانه توزيع شود تا نمايندگان در مقابل مردم شرمنده نباشند.
وي افزود: نمايندگان آينده بايد توجه كنند كه در تبيين لوايح و قوانين مصوباتي نهايي شود كه به نفع آينده اقتصادي و اجتماعي مردم باشد .
باهنر در تحليل تدوين برنامه پنجم توسعه كشور گفت: در برنامه ريزي و طراحي برنامه پنجم با همه نهادها طي يك سال رايزني كرديم و به اين نتيجه رسيديم كه سالانه مي تونيم يك ميليون و 500 هزار شغل ايجاد كنيم اما در مقابل اين بررسي ها دولت يك باره اعلام كرد كه مي تواند سالانه 2 ميلون و 500 هزار شغل ايجاد كند كه اين مساله تناقص بسياري را ميان دولت و مجلس ايجاد كرد.
وي تصريح كرد: اگر چه اين مساله موجب ايجاد تنش و استحكاك بين دولت ومجلس شد اما بايد بگويم كه برخي مسئولين دولتي ياد تعريف مشخصي از شغل ندارند يا اينكه واقعا اعداد را نمي شناسند.
باهنر در مورد عملكرد احمدي نژاد در كشور گفت: اگرچه رئيس جمهور تلاش مي كند براي مردم كارهاي سازنده انجام دهد و بسياري هم بر اين مساله اصرار دارد اما از سياست لازم دراين زمينه آن چنان كه بايد برخوردار نيست.
نماينده مردم تهران در مجلس افزود: دعواي ميان مجلس ودولت به قولي دعواي طلبگي است و با احمدي نژاد بيش از سي سال است كه رفاقت دارم اما رفاقت هاي سر ج اي خود و اجرايي شدن خاص مردم هم بايد در جاي خود دنبال شود.
وي تاكيد كرد: همواره از نكات مثبت دولت حمايت كرده ايم اما جاهايي كه با اشتباه بزرگ دولت مواجه بوديم در مقابل اين خطاها انتقاد و ايستادگي كرده ايم .
وي در تحليل آينده مجلس نهم تصريح كرد: يكي از دشواري هاي پيش روي مجلس نهم اين ا ست كه يك و سال و نيم بايد با دولت دهم كار كند و پس از آن بايد دولت يازدهم را كه نمي دانيم جه دولتي خواهد بود همراهي كند كه از اين مشكلات پي روي مجلس آينده است.
باهنر افزود: انتخابات مجلس نهم آنقدر اهميت داشته كه جامعه روحانيت و جامعه مدرسين عميه قم واردميدان سياسي كشور شده اند و ما همواره استتار مي كنيم كه زير چتر روحانيت انقلابي حركت كرده ايم و مي دانيم كه حركت كردن در مدار روحانيت انسان را از قرار گرفتن در عرصه اعتراف حفظ مي كند.
وي تصريح كرد: جامعه روحانيت و سين حوزه علميه قم يك سال و نيم است كه براي وحدت ميان اصولگرايان و انتخابات مجلس نهم تلاش مي كند و جبهه متحد اصولگرايي جبهه مورد توجه اين بزرگان است.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي خاطر نشان كرد: پيش بيني مي شود نزديك به 25 نفر از ليست جبهه متحد اصولگرايي راي بياورند و افراد ديگر از ليست هاي متفاوت و يا مستقلين انتخاب شوند اما اميدواريم كه مجلس نهم مجلسي با حداكثر اصولگرايان باشد./ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار