موضوع حمله رژيم صهيونيستي به ايران با اقبال خوبي در ميان مسئولان و شهروندان اسراييلي روبرو نشده و مخالفت هاي گسترده مردمي با سياست هاي تل آويو را به همراه آورده است .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ يکي از کارکنان عالي رتبه وزارت امور راهبردي اسراييل گفت:گمانه زني هاي رسانه اي در خصوص حمله احتمالي اسراييل به ايران در روزهاي آينده حتي در بهار به شدت اغراق آميز است زيرا هنوز درباره هيچ طرحي تصميمي اتخاذ نشده و مهم تر آنکه کسي در سرزمين هاي اشغالي با اين جنگ موافق نيست .

اين گزارش حاکيست ،  اين کارشناس نظامي در ادامه افزود : اين مسئله بدان معنا است که چنين عملياتي اجرايي نخواهد شد زيرا کسي تل آويو را در اين امر همراهي نمي کند . ممکن است که اسرائيل موشک هاي بالستيک در اختيار داشته باشد امادر اين جا امکانات مسئله اصلي حمله به ايران نيست ، نکته اين جاست که طرح مذکور در ميان مسئولان و شهروندان اسراييلي با اقبال خوبي مواجه نشده است . هرچند تلاشهاي" نتانياهو " و "ايهود باراک" وزير جنگ اسراييل موجب شده است تا گزينه نظامي در محافل مختلف مطرح شود اما در اين ميان شمار ديگري از مسئولان اسراييلي و در راس آنها "شيمون پرز" رئيس اسراييل با چنين ماجراجويي هايي مخالفند.

"امير مناشري" استاد سابق دانشگاه تل آويو و کارشناس روابط ايران و اسراييل معتقد است : همه از جنگ حرف مي زنند اما کسي به دنبال چنين جنگي نيست.متاسفانه مردم فراموش کرده اند که اولين درخواستها براي حمله به ايران از طرف مسئولان اسراييلي نبوده بلکه اين درخواست از طرف نومحافظه کاران تندرو آمريکايي مطرح شده که تلاش مي کنند در رقابتهاي انتخاباتي "باراک اوباما" را کنار زنند. /ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار