ارتش آمریکا، هواپیمای بدون سرنشینی را که یکشنبه شب در پاکستان سقوط کرده بود هدف حمله موشکی قرار داده و آن را معدوم کرد .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ هواپيماي بدون سرنشين آمريکا یکشنبه شب در وزیرستان شمالی سقوط کرده بود اما آمريکايي ها براي از بين بردن تمامي مدارک موجود ، آن را مورد هدف حمله موشکی  قرار داده و به طور کامل نابود کردند .

اين گزارش حاکيست ، اگرچه پس از سرنگون شدن این پهپاد نیروهای امنیتی پاکستان منطقه را محاصره کردند اما قبل از این که بتوانند به لاشه آن دست پیدا کنند نیروهای آمریکایی با چند هواپیمای بدون سرنشین دیگر لاشه پهپاد سرنگون شده خود را هدف قرار داده و آن را منهدم کردند.

 

مقامات آمریکائی علت سقوط این هواپیما را نقص فنی و آتش سوزی ذکر کرده‌اند اما نیروهای محلی طالبان مدعي هستند پهپاد مذکور را با شلیک گلوله ساقط کرده‌اند.آمریکا در حالی بر استفاده از این هواپیماها برای از بین بردن شبه‌نظامیان در خاک پاکستان اصرار دارد که شواهد نشان از آمار بالای تلفات غیرنظامیان در این حملات دارد.

بر اساس اين گزارش ، در 80 روستای پاکستان، فقط بر اثر 10 حمله پهپادهای آمریکایی به مناطق قبیله‌ای پاکستان دست‌کم 194 تن کشته شدند که 138 تن از آنان شبه‌نظامی و 56 نفر دیگر غیرنظامی بوده‌اند.

در همین حال گزارش روزنامه "ساندی تایمز" در ماه آگوست 2011 نیز نشان می‌دهد که از زمان آغاز حملات پهپادهای آمریکایی به خاک پاکستان در سال 2004 دست‌کم 2 هزار و 200 تن کشته و هزار نفر نیز زخمی شدند.در ميان قربانيان این حملات 168 کودک نیز دیده می‌شود‌.

با اين وجود  دولت آمریکا اعلام کرده از سال 2004 میلادی تا کنون تعداد تلفات غیرنظامیان در این حملات از مرز50 نفر فراتر نرفته است./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار