مجازات های جاسوسی رایانه ای در قانون جرایم رایانه ای که در فصل اول این قانون به آن اشاره شده تشریح شد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران، مبحث سوم فصل اول قانون جرایم رایانه ای در خصوص جاسوسی رایانه ای تدوین شده که دارای 3 ماده است و بر این اساس هر شخص به طور غیر مجاز نسبت به داده های سری در حال انتقال یا ذخیره شده در سیستم های رایانه ای یا مخابراتی یا حامل های داده مرتکب اعمال خلافی شود که در قانون جرایم رایانه ای به آن اشاره شده به مجازات های مقرر محکوم خواهد شد.

براساس اين گزارش،‌ برای دسترسی به داده های مذکور یا تحصیل آنها و یا شنود محتوای سری در حال انتقال، حبس از یک تا سه سال یا جزای نقدی از بیست تا شصت میلیون ریال یا هر دو مجازات در نظر گرفته شده است.

اين گزارش حاكيست، برای در دسترس قرار دادن داده های مذکور برای اشخاص فاقد صلاحیت از دو تا ده سال حبس در نظر گرفته شده همچنين، مجازات افشا یا در دسترس قرار دادن داده های مذکور برای دولت، سازمان، شرکت یا گروه بیگانه یا عاملان آنها، حبس از 5 تا 15 سال است.

گفتني است،‌ براساس قانون جرائم رایانه ای داده های سری، داده هایی است که افشای آنها به امنیت کشور یا منافع ملی لطمه می زند و هر شخص به قصد دسترسی به داده های سری، تدابیر امنیتی سیستم های رایانه ای يا مخابراتی را نقض کند به حبس از 6 ماه تا دو سال یا جزای نقدی از ده تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد./عط
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار