روز چهارشنبه، 10 اسفندماه نخستین دانش آموخته دکترای تخصصی ارتوپدی فنی در ایران از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی فارغ التحصیل خواهد شد.

محمد بهرامی زاده، نخستین دانش آموخته دکترای تخصصی ارتوپدی فنی در ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مهمترین چالش ها در رشته ارتوپدی فنی در خصوص تولید ابزارها و وسایل مورد نیاز و نیز پژوهش برای آزمایش این وسایل است.

وی با بیان اینکه به علت پاره ای از محدودیت ها در تهیه مواد اولیه ارتز و پروتزها طراحی و ساخت این ابزارها مشکل است گفت: با توجه به جوان و تازه بودن این رشته در کشور، پژوهشگران ارتوپدی فنی تجربه زیادی برای آزمایش تجهیزات ساخته شده ارتوپدی ندارند.

بهرامی زاده تصریح کرد: دفاعیه اولین دکترای تخصصی ارتوپدی فنی در ایران به بررسی تأثیر نوع جدیدی از ارتزهای اندام تحتانی کنترل پاسجر در کودکان فلج مغزی می پردازد این متخصص ادامه داد: ارتزها وسایلی هستند که در امتداد اعضای بدن قرار گرفته و به حمایت و تقویت عضو ضعیف یا آسیب دیده می پردازند.

وی با اشاره به اینکه پایان نامه بررسی تأثیر نوع جدیدی از ارتزهای اندام تحتانی کنترل پاسجر در کودکان فلج مغزی از دو جهت دارای نوآوری است افزود: برای اولین بار در جهان ارتزها برای کودکان فلج مغزی اصلاح و بهینه شده و تأثیر آن بر بهبود اختلال حرکتی این کودکان مورد ارزیابی قرار گرفته است./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار