رییس شركت خدماتی قالیبافان ماشینی كاشان گفت: از 120 میلیون متر مربع تولید سالانه فرش ماشینی در کشور 85 میلیون متر مربع محصول استان اصفهان است.

محمود تولایی' در حاشیه سومین نمایشگاه تخصصی فرش ماشینی، موكت و كفپوش اصفهان در گفتگو با

خبرنگارباشگاه خبرنگاران

اظهار داشت: این آمار نشان می دهد در حدود دو سوم فرش ماشینی كشور در استان اصفهان تولید می شود.

به گفته وی در یك سال گذشته فرش ماشینی تنها 10 درصد افزایش قیمت داشته است كه در برخی كارخانه ها این میزان افزایش قیمت هم لحاظ نشده است.

وی تصریح كرد: این امر به دلیل تولید زیاد فرش ماشینی و ضعف قدرت خرید مردم بوده است كه تولید كنندگان را برای حفظ فروش خود ناگزیر به افزایش ندادن قیمتها كرده است.

تولایی گفت: فرش ماشینی به قیمت ارزان تر در مقایسه با فرش دستباف و تنوع بیشتر در طراحی و رنگ، روز به روز طرفداران و خریداران بیشتری پیدا می كند.

به گفته وی طرح های انتزاعی و مدرن و نقشه های اصیل در قالی ماشینی هر دو طرفداران و علاقه مندان خاص خود را دارد اما به نظر می رسد نقشه های اصیل فرش ایرانی با رنگ آمیزی های شاد و روشن طرفدار بیشتری در بین مردم داشته باشد.

خاطر نشان می شود:سومین نمایشگاه تخصصی فرش ماشینی در دو سالن در فضایی بالغ بر پنج هزار و 500 مترمربع با حضور شركتهایی از استانهای اصفهان، تهران، اردبیل و نمایندگانی از كشورهای تركیه، كره، چین و بلژیك هفتم اسفندماه در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان در كنار پل تاریخی 'شهرستان' به کار خود پایان می دهد./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.