التماس دوباره آمريكا:

جاسوس ما را بدهيد

آمریکا بار دیگر از ایران خواست تا جاسوس سازمان سي آي اي كه ديروز محاكمه شد را آزاد كند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، آمریکا بار دیگر از ایران خواستار آزادی بلا درنگ امير ميرزايي حكمتي شد که بنا به گزارشها به اتهام جاسوسی برای سازمان سی آی ای محاکمه شده است.

وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد دیپلماتهای سوئیسی که از زمان قطع روابط دیپلماتیک، مسئولیت حفاظت از منافع آمریکا در ایران را بر عهده دارند، روز شنبه بار دیگر خواستار دیدار با میرزایی حکمتی شده اند.

مارک تونر، یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا سه شنبه به خبرنگاران گفت: ما از گزارشهای مطبوعاتی از آغاز محاکمه حکمتی پشت درهای بسته آگاه هستیم.

تونر سپس ایران را متهم کرد که بارها در گذشته اتباع آمريكايي را به جاسوسی متهم کرده است.

نخستین جلسه دادگاه امیر میرزایی حکمتی روز سه شنبه در تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. در جلسه غیر علنی دادگاه، دادستان برای میرزایی حکمتی تقاضای اشد مجازات را کرده است.

وزارت اطلاعات ایران حدود ۱۰ روز پیش، خبر بازداشت یک جاسوس ایرانی تبار آمریکایی را منتشر کرده بود و یک روز بعد تلویزیون ایران "اعترافات" او را پخش کرد

نماینده دادستان حکمتی را به "همکاری با دولت متخاصم" و "اقدام علیه امنیت کشور" متهم کرد و گفت که او تلاش کرده است که از طریق نفوذ در سیستم اطلاعاتی ایران، این کشور را به دست داشتن در تروریسم متهم کند./ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار