ايران به عنوان اولين كشور به موضوع بيداري اسلامي در رشته هاي مختلف تجسمي به صورت منسجم پرداخته است.

مسعود زنده روح كرماني مدير برگزاري چهارمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر در گفتگو با

خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران

گفت: بخش ويژه چهارمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر با عنوان بيداري اسلامي در موزه هنرهاي معاصر فلسطين گشايش يافته است.

وي خاطرنشان كرد: در اين بخش بيش از 3 هزار و چهارصد و هشتاد اثر در رشته هاي تجسمي اين جشنواره بين المللي به نمايش گذاشته شده است.

زنده روح كرماني اظهار داشت: در اين دوره حدود سيصد و شش اثر از سوي هيئت انتخاب براي شركت در نمايشگاه به نمايش گذاشته شده است.

وي در ادامه گفت: هنرمندان در رشته هاي نقاشي، نگارگري، خوشنويسي، سفال و سراميك با موضوع بيداري اسلامي آثار ويژه اي را ارائه داده اند.

زنده روح كرماني تصريح كرد: سطح كيفي آثار عليرغم ‌آنكه اولين دوره با موضوع بيداري اسلامي را پشت سر مي‌گذاريم بسيار مطلوب است و در حقيقت هنرمندان تجسمي كشورمان به خوبي اين موضوع را در قالب آثار هنري ارائه كرده اند.

وي گفت: هنرمندان تجسمي كشورمان با توجه به اينكه بيداري اسلامي را با انقلاب شكوهمند اسلامي آغاز كرده ايم اين تجربه را داشتند و توانستند خيلي خوب به موضوع بيداري اسلامي بپردازند.

* ايران اولين كشور براي پرداخت به بيداري اسلامي

مدير برگزاري چهارمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر گفت: ايران اسلامي كشوري است كه به صورت منسجم به موضوع بيداري اسلامي پرداخته است و به عبارت ديگر در ايران براي اولين بار اين موضوع در رشته هاي مختلف تجسمي ارائه شده است.

وي گفت: ايران به نوعي بدعت اين حركت را گذاشته است و در حقيقت اين بدعت جديد نياز به شناخت دارد و هنرمندان تجسمي كشورمان و اين شناخت را نسبت به موضوع بيداري به خوبي پيدا كرده اند بنابراين آثار قابل توجهي را از هنرمندان در اين بخش شاهد هستيم.

زنده روح كرماني گفت: بخش بيداري اسلامي با نگاهي به خيزش ها و جنبش هايي است كه در آفريقا و اروپا صورت گرفته است.

وي خاطرنشان كرد: موضوع بيداري اسلامي موضوعي بسيار مهم است كه قطعاً تاثيرات ويژه اي را نيز به دنبال دارد و هنرمندان كشورمان به خوبي در قالب عكس و به ويژه كاريكاتور توانسته اند به اين موضوع بپردازند.

زنده روح كرماني گفت: نگاه عميقي در آثار تجسمي بخش بيداري اسلامي وجود دارد كه اين نگاه حاكي از آن است كه هنرمندان توجه خاصي به اين خيزشها و اتفاقات منطقه اي داشته اند.

وي گفت: در سال هاي آينده قطعاً اين موضوع با گستردگي بيشتر و شركت هنرمندان كشورهاي بيشتري را شاهد خواهيم بود.

زنده روح كرماني تصريح كرد: البته در همين اولين دوره نيز هنرمندان بيش از جمعيت كشور جهان آثاري را با موضوع بيداري اسلامي براي شركت در چهارمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر ارائه داده اند.

وي گفت: چهارمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر تا 14 اسفند ادامه دارد./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار