آسيب هاي رباط مچ پا شايع ترين آسيب در ميان ورزش هاست كه در بسياري از ورزش هاي توپي مانند بسكتبال، هندبال، واليبال و ورزش هاي همراه با پرس و مانند آن اتفاق مي افتد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، آسيب هاي رباط مچ پا ممكن است به شكل كامل يا جزئي روي دهد و بايد هر گونه پيچيدگي كه دامنه حركتي مچ را افزايش داده و به بافتهاي نگه دارنده مچ پا آسيب رسانده و همچنين باعث خونريزي، تورم و حساسيت شود بايد به عنوان آسيب رباطي مورد توجه قرار گيرد.
اصولا در پيچ خوردگي و در رفتگي مچ پا، رباط هاي خارجي و داخلي مچ دچار پارگي مي شوند، گاهي ممكن است تكه اي از استخوان از محل چسبندگي رباط جدا مي شود در حالي كه خود رباط سالم است.
اين نوع شكستگي كندگي اغلب در ورزشكاران در حال رشد كه داراي رباط هاي بسيار قوي هستند و همچنين در افراد مسن با استخوان هاي شكننده مشاهده مي شود.
ورزشكاراني كه دچار آسيب رباط مچ پا مي شوند نبايد مورد بي توجهي قرار بگيرد تا به طور صحيح درمان شود و نيز برگشت به فعاليت هاي ورزشي و مسابقات بايد تا زمانيكه درد رفع نشده و حركت و قدرت طبيعي مفصل مچ پا كسب نشده به تعويق افتد زيرا برگشت آسيب حتي شديدتر امكان پذير است./ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار