معاون برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: این استان از نظر تولید نمك و گچ مقام نخست را در كشور داراست.

حسن قانع در گفتگو با

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

افزود : استان سمنان از نظر تولید سولفات سدیم رتبه دوم و تولید زغال سنگ و كرومیت رتبه سوم را در كشور دارا است.

وی اظهار داشت: شش شهرك و نواحی صنعتی در استان سمنان وجود دارد كه یك هزار و 850 كارگاه و واحد صنعتی با بیش از 44 هزار نفر نیز در این استان فعال است.

وی خاطرنشان كرد: به ازای هر نفر 133 مترمربع زمین صنعتی در استان وجود دارد كه بیانگر تبدبل شدن استان سمنان به قطب صنعتی و معدنی كشور است.

قانع گفت:371 معدن فعال در این استان وجود دارد كه حدود چهار هزار نفر در آنها اشتغال دارند.

وی بر تولید، افزایش ایمنی،‌راهنمایی معدن كاران برای افزایش كیفیت تولید تاكیدكرد و گفت : عمده فعالیت مهندسین افزایش بهره برداری، افزایش كمی و كیفی تولید است.

قانع اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس بارها شاهد بودیم در سخت ترین شرایط اقدامات مهندسی صورت می گرفت و در دشوارترین صحنه های نبرد با حضور فرماندهان و مدیرانی با ویژگی اخلاقی شجاعت، ابتكار، تخصص، دانش و عمل انقلابی شاهد اقدامات معجزه گونه در مهندسی جنگ بودیم.

وی با اشاره به اینكه ابتكارات مهندسان ایرانی در دوران دفاع مقدس تجلی یافت، افزود: مهندسان كشور در دوران جنگ تحمیلی در تولید صنایع دفاعی نیز نقشی برجسته داشتند، و در دوران سخت تحریم‌های دفاع مقدس، مهندسان توانستند از صنایع عمومی صنایع دفاعی تولید كنند.

عضو سازمان بسیج مهندسین استان سمنان گفت: با توجه به سرعت تحولات در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی هر سازمان برای نقش آفرینی و اثر بخشی نیاز به بررسی محیط پیرامونی و تنظیم برنامه‌های راهبردی دارد و بر این اساس راهبردهای عمق بخشی داخلی با رویكرد توسعه ارزش‌ها در جامعه مهندسی كشور، كمك به افزایش كارآمدی نظام و نیز مقابله با تهدیدات نرم دشمن در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی پیش روی سازمان بسیج مهندسین است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.