دبیر کل کانون هابیلیان با اشاره به دیدار خود با احمد شهید گفت: در این دیدار وقتی کتاب 17 هزار شهید ترور کشور و اسناد موجود به احمد شهید ارائه شد، وی به قربانی تروریسم بودن ایران اذعان کرد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هابیلیان، سید محمد جواد هاشمی نژاد که در نشست تعدادی از نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌ها) شرکت کرده بود، گفت: کانون خانواده‌های شهدای ترور کشور، دایرة المعارف 17 هزار شهید ترور کشور را با هدف معرفی ایران به عنوان بزرگترین قربانی تروریسم در سوئیس به احمد شهید ارائه کرده است.

دبیر کل کانون هابیلیان ادامه داد: قرار است این دایرة المعارف برای اثبات قربانی بودن ایران در مسئله تروریسم، تا پایان اسفند به دبیرکل سازمان ملل متحد ارائه و منتشر شود.

هاشمی نژاد افزود: در دیدار با احمد شهید به او متذکر شدیم که گزارش اولیه‌اش در خصوص نقض حقوق بشر در ایران حاصل اطلاعاتی است که معاندان نظام از جمله گروهک‌های تروریستی منافقین، پژاک و سلطنت طلبان و افراد مغرض به او داده‌اند.

وی ادامه داد: از 17 هزار و 160 شهید ترور کشور تنها چند صد نفر از مسئولان نظام هستند و بقیه را مردمی تشکیل داده‌اند که به دست تروریست‌های مسلح و منافقین که امروز در دامان آمریکا و غرب پناهنده هستند، به شهادت رسیدند.

هاشمی نژاد خاطرنشان کرد: سمن‌هایی که در داخل کشور حضور دارند و علاقه به خاک این سرزمین و اعتقادات انقلابی دارند، موظفند فراتر از مرزها، صدای مظلومیت ملت ایران را به گوش نهادهای بین‌المللی برسانند تا شاهد این نباشیم که دشمنان در خارج از مرزها با افرادی که خود را نمایندگان سمن‌ها (سازمان‌های مردم نهاد) معرفی می‌کنند وارد مذاکره می‌شوند.

وی با بیان اینکه پیش از این، پیش نویس گزارش احمد شهید را مطالعه کرده و مانند سایر کارشناسان معتقدم نوشته‌های وی دقیقاً آن چیزی است که قدرت‌های خارجی خواسته‌اند، گفت: همانطور که در این مقطع اصلاً حقوق بشر موضوع اصلی ایران نیست و نبوده و اساساً کشور ما در شرایطی نیست که برای آن ناظر تعیین کنند، گزارش احمد شهید نیز دارای اشکالات فراوانی است که من طی نامه‌ای به او تذکر دادم.

دبیر کل کانون هابیلیان با اشاره به دیدار خود با احمد شهید گفت: این جلسات و دیدارها اگر با برنامه ریزی و مستند باشد اثرات خود را خواهد گذاشت و به هر حال نمی‌توانیم به صرف اینکه گزارشگر سازمان ملل شخصی است که برای گزارشش خط می‌گیرد از فعالیت در این زمینه صرف نظر کنیم. در این دیدار نیز وقتی کتاب 17 هزار شهید ترور کشور و اسنادی در این ارتباط را به احمد شهید ارائه دادیم، وی به قربانی تروریسم بودن ایران اذعان کرد و من مطمئنم که بازتاب این مسئله را در گزارش بعدی وی خواهیم دید./پ2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار