مراسم تقدير از دست اندركاران "نوزدهمين دوره هفته كتاب" با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي،محمد اللهياري فومي،‌بهمن دري و علي شجاعي صائين برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بخش ادب باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛مراسم تقدير از دست اندركاران نوزدهمين دوره هفته كتاب امروز با حضور سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي،‌بهمن دري معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و رئيس ستاد هفته كتاب ‌،محمد اللهياري فومني مدير اداره كتاب و علي شجاعي صائين مديرعامل موسسه فرهني خانه كتاب در شوراي فرهنگي عمومي برگزار شد.

سيدمحمد حسيني ،وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به پيشنهاد تداوم جلسات ستاد هفته كتاب و تاكيد بر برگزاري اين جلسات گفت:"هفته كتاب" حركت نماديني از همگرايي دستگاههاي مختلف بوده و كتاب يكي از مصاديق پيوست فرهنگي است.

وي افزود:بحث كتاب،‌يكي از مهم ترين موارد فرهنگي بوده و ملت رو به پيشرفت چاره اي جز مطالعه ندارد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به دسترسي آسان انسان امروزي به ابزارهاي پيشرفته علمي،‌اظهارداشت:كتاب وسيله پيشرفت فرهنگي بوده و ترويج فرهنگ كتابخواني نيازمند برنامه ريزي هاي طولاني مدت براي افزايش درگيري ذهن جوانان با آثار فرهنگي مكتوب است.

حسيني با تاكيد بر قرارگيري "هفته كتاب" در زمره بزرگترين و مهمترين رويدادهاي فرهنگي كشور،‌تصريح كرد:اين رويداد كه امروزه فراتر از هفته رفته،‌كمك شاياني به تبديل كتاب به بحث جدي در زندگي اقشار مختلف جامعه مي كند.

وي ادامه داد:بنابراين سلسله اقدامات انجام شده موثر بود،اما ظرفيت هاي پردازش به بحث كتاب فقط در زمره وظايف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي قرار بگيرد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به ارزشمندي و تاثيرگذاري احياي كارعلما و بزرگان در قالب اهداي اثار آنها به افراد علاقمند از سوي نهادهاي دولتي و خصوصي اشاره كرده و گفت:تجهيز كتابخانه ها در تمامي روزهاي سال در قالب توجه بيش از پيش به كتابخانه هاي مساجد و ايستگاه هاي مطالعه،بنا نهاده شده در برخي از اماكن عمومي و نهادها نيز از اقدامات مثبت ديگر در زمينه ترويج فرهنگ مطالعه به حساب مي آيند.

حسيني در پايان سخنان خود،‌اظهار داشت:بحث كتاب يكي از اولويت هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است.

لازم به ذكر است؛محمد اللهياري فومني مدير اداره كتاب علي شجاعي صائين‌،مديرعامل موسسه فرهنگي "خانه كتاب" و بهمن دري معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي هم در ادامه اين برنامه به ايراد سخناني در مورد برگزاري برنامه هاي نوزدهمين دوره هفته كتاب پرداختند./ه
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار