معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان گفت: بومی سازی مشاوره و روانشناسی از وظایف وزارت ورزش و جوانان است که موجب کاهش آسیب ها و ارتقای سلامت می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سید باقر پیش نمازی معاون امور فرهنگی و تربیت وزارت ورزش و جوانان در نشست مشترک با رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور گفت: بهترین مباحث روانشناسی در دین ما وجود دارد و تنها ضعف ما این است که این مباحث به صورت منظم طبقه بندی نشده و کسی در این حوزه فعالیت جدی انجام نداده است .
وی تصریح کرد: بیشتر علوم آموخته شده در دانشگاه ها در حوزه روانشناسی مشاوره بر گرفته از غرب است که نیاز اساسی داریم تا در این حوزه اندیشمندان و انسان شناسان اسلامی فعالیت کنند.
وی گفت: با توجه به این مسئله بومی سازی و اسلامی سازی دانش مشاوره و روانشناسی را یکی از وظایف خود می دانیم و در این زمینه نیاز به متخصصان همچون دکتر افزور داریم.
پیشنمازی افزود: با توجه به آسیب هایی که در حوزه همسریابی وجود دارد ضروری است تا با ساماندهی این مراکز و کاهش آسیب ها به ارتقای سلامت و نشاط جامعه و جوانان بپردازم و در این زمینه به خصوص بحث سازماندهی حوزه مشاوره ازدواج و مراکز تخصصی ازدواج و خانواده نیاز به همکاری سازمان نظام روانشناسی و متخصصان این فن داریم.
غلامعلی افروز رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور در این جلسه با تقدیر از اقدامات وزارت ورزش و جوانان مبنی بر تدوین آیین نامه اجرایی ماده 43 قانون برنامه پنجم توسعه با موضوع تشکیل و ساماندهی مراکز تخصصی ازدواج و خانواده گفت: ما آمادگی داریم تا در برگزاری دوره ها و کارگاههای آموزشی جهت متقاضیان تاسیس مراکز تخصصی ازدواج و خانواده همکاری لازم را با وزارت ورزش و جوانان داشته باشیم.
وی با تاکید بر ضرورت آموزش و مشاوره برای خانواده افزود: باید بتوانیم برای هر 500 خانوار یک مشاور خانواده دوره دیده و مجرب داشته باشیم که این امر شدنی و امکان پذیر است.
وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری نیز در فرمایشان خود فرمودند که مانند پزشک خانواده ما به مشاوره خانواده هم نیاز داریم./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار