معاون فرهنگي و تبليغات سپاه گفت: خوشبختانه از سال 88 که موضع كشورمان از پدافند به آفند تغيير كرده است با هجمه هاي سنگين و پيوسته بر دشمنان، حتي اجازه لحظه اي تفکر به آنها نداده ايم.

سردار محمدعلي آسودي، در گفتگو با خبرنگار دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به فعاليت هاي صورت گرفته در کشور براي مقابله با تهاجم فرهنگي استكبار، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، از ظرفيت عظيم منابع انساني، با توانمندي هاي گوناگون برخوردار است.
وي با بيان اينکه اين مجموعه هاي انساني معمولاً در هر شرايطي بر اساس تكليف عمل مي كنند، افزود: روزگاري كه كشور نياز به نيروي انساني در جنگ سخت داشت در آن عرصه وارد شدند و امروز هم تكليف حضور در عرصه جنگ نرم را بر دوش دارند.
معاون فرهنگي و تبليغات سپاه عنوان کرد: با کارشناسي هاي صورت گرفته در بين نيروهاي پاسدار، كساني كه اهل قلم و انديشه بوده و در حوزه ترجمه تجربه داشتند، شناسايي و در تمامي رشته هاي فرهنگي و اجتماعي، ساماندهي شدند.
سردار آسودي با بيان اينكه تعداد افراد اهل قلم و فرهنگ پاسدار بيش از 2 هزار نفر است، گفت: از سال 83 كه اين طرح آغاز شده تاكنون در هر سال يك فراخوان داشته ايم كه پاسداران محترم، آثار خود را در 7 رشته متفاوت به دبيرخانه ارسال كرده اند و در مجموع ما توانسته ايم 7 فراخوان داشته باشيم.
وي با اشاره به اينكه تجليل از پاسداران اهل قلم در مراسم كتاب سال پاسدار برتر صورت مي گيرد، اظهار داشت: تمام تلاش ما بر اين است كه بتوانيم حمايت هاي لازم را از اثرهاي خلق شده توسط پاسداران خوش ذوق به عمل آوريم و تاكنون در اين زمينه موفقيت نسبي داشته ايم.
معاون فرهنگي و تبليغات سپاه، هدف از شكل گيري لشكر فرهنگي را مقابله با تهاجم فرهنگي و جنگ نرم عنوان کرد و افزود: عزيزان پاسدار در کارگاه هاي آموزشي توجيه مي شوند و خوشبختانه از سال 88 که موضع كشورمان از پدافند به آفند تغيير كرده است با هجمه هاي سنگين و پيوسته بر دشمنان، حتي اجازه لحظه اي تفکر به آنها نداده ايم.
وي خاطرنشان كرد: اولين مجموعه لشکر فرهنگي، حدود 2 هزار نفر است كه شناسايي، آموزش، توجيه و در زمينه هاي تخصصي به كارگيري شده اند./ش3

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار