وزير اطلاع رساني و ارتباطات اردن روز شنبه انتشار برخي گزارشها درباره تصميم اردن براي استقرار سامانه ضد موشکي پاتريوت در مرزهاي اين کشور با سوريه را به شدت تکذيب کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري آلمان ، "راکان المجالي" که سخنگوي دولت اردن نيز است، تصريح کرد اين گزارشها کاملا بي اساس و نادرست هستند و اردن هرگز به دنبال استقرار سامانه ضد موشکي در مرزهاي مشترک خود با سوريه نبوده و نيست.

المجالي يادآور شد انتشار اين گونه گزارشهاي بي اساس بخشي از جنگ رواني، تبليغاني و جنگ سرد است و اردن هيچ نقشي در اين قضيه و برخي تلاشهاي تبليغاتي براي شعله ور کردن آتش جنگ و درگيري در منطقه ندارد و به اشکال مختلف تهديد، ارعاب و هياهوي رسانه هاي خبري را تکذيب مي کند.

المجالي در ادامه تصريح کرد هيج کشور و فردي نمي تواند موضع خود را بر اردن تحميل کند و دولت اردن تنها بر اساس منافع ملي کشور تصميم گيري مي کند.

سخنگوي دولت اردن اظهار داشت امان در گذشته، حال و آينده  هرگز به عنوان پايگاه و گذرگاهي براي حمله نظامي به کشوري ديگر نبوده است.

وي خاطر نشان کرد اردن همواره بر لزوم برقراري امنيت و ثبات و صلح در منطقه خاورميانه تلاش کرده است.

برخي رسانه هاي فرانسوي پيشتر از معامله نظامي اردن و آلمان با نظارت آمريکا و حمايت اسرائيل براي استقرار سامانه ضد موشکي پاتريوت در مرزهاي اردن با سوريه خبر داده بودند./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار