حجت الاسلام شاهرخي گفت:‌ بداخلاقي‌هاي انتخاباتي بخري كانديداها جامعه را دچار التهاب مي‌كند.

حجت الاسلام علي شاهرخي رئيس كميسوين قضائي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينكه اخلاق در اسلام داراي محوريتي مهم و اساسي است اظهار داشت: اگر كانديداهاي انتخابات اخلاق را رعايت نكنند در حقيقت به هدف رسالت پيامبر (ص) بي اعتنايي كرده‌اند.
شاهرخي افزود: عرصه انتخابات فرصتي براي كانديداها است تا آنان از اين طريق برنامه‌هاي خود را به مردم ارائه كنند و به ا ثبات خود بپردازند.
رئيس كميسيون قضائي و حقوقي مجلس با اشاره به اينكه امام راحل (ره) و مقام معظم رهبري همواره بر اخلاق انتخاباتي تاكيد كرده‌اند گفت:‌كانديداها توجه داشته باشند تا بداخلاقي انتخاباتي صورت نگيرد كه بداخلاقي به انتخاباتي عملي زشت و نكوهش شده است.
شاهرخي ادامه داد: بداخلاقي انتخاباتي بر روي مردم تاثير مي‌گذارد و جامعه را ملتهب مي‌سازدو كانديداها به عنوان نمايندگان مردم در قبال هرگونه التهاب جامعه مسئول هستند.
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه تخريب كانديدايي از سوي ديگري، جرم محسوب مي‌شود اظهار داشت: تخريب كانديداها و اتصال به كانون‌هاي قدرت و ثروت مشروعيت راي، آنان را از بين مي‌برد.
شاهرخي افزود: بايد شرايطي در جامعه ايجاد شود كه مردم كانديداي اصلاح را انتخاب كنند و ثروت و قدرت افراد مبناي انتخاب‌ها قرار نگيرد.
نماينده مردم كوهدشت در مجلس شوراي اسلامي گفت: تخريب،‌حرمت افراد را زيرا سوال مي‌برد و ا عتماد مردم را نسبت به آنان سلب مي كند و اين اقدام پسنديده‌اي براي رسيدن به كرسي مجلس نيست.
شاهرخي با تاكيد بر اينكه مردم با آگاهي و بصيرت عمل مي‌كنند تاكيد كرد: مردم با بصيرت ايران در راستاي مجلس ولايي پيش مي‌روند كه اميدواريم اين مجلس پايبند به اصول ومباني انقلاب باشد.
وي افزود: با توجه به بالا رفتن سطح بصيرت و آگاهي ملت،‌مطمئنا رسالت خود يعني انتخاب كانديداهاي اصلح را به خوبي انجام مي‌دهند و تمام كانديداها بايد به انتخاب مردم اعتماد كنند.
رئيس كميسيون قضائي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به شكل‌گيري رقابت ميان دو جريان اصولگرايي و اصلاح‌طلبي در انتخابات گفت:‌هر كدام از اين دو جريان تلاش مي‌كند كه در جريان مقابل شكاف ايجاد كند و اگر اصولگرايان انسجام و وحدت خود را حفظ كنند به موفقيت و پيروزي دست مي‌يابند.
شاهرخي در پايان خاطرنشان كرد:‌مسلما براساس شكل‌گيري رقابتي طبعي ميان دو جريان حزبي كشور راهكار موفقيت وحدت خواهد بود./ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار