رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز از احداث یک نیروگاه خورشیدی 20 کیلو واتی در این دانشگاه به منظوراستفاده بهینه از ظرفیت خورشید در استان خبرداد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران ، محمود جورابیان  در باره احداث نیروگاه خورشیدی در دانشگاه شهید چمران گفت: این نیروگاه با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور فرهنگ سازی در زمینه گسترش استفاده از انرژیهای نو در جامعه و همچنین ایجاد یک آزمایشگاه تحقیقاتی برای دانشجویان و پژوهشگران ساخته شده است.


رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: این نیروگاه خورشیدی دارای واحدهای کنترل و مونیتورینگ است که میزان برق تولیدی را به صورت آنلاین و لحظه ای گزارش می ‌دهد.


جورابیان با اشاره به اهمیت انرژی الکتریکی اظهار کرد: انرژی الکتریکی از دیرباز نقش زیربنایی در حیات اقتصاد صنعتی و پیشبرد فعالیتهای اجتماعی ایفا کرده و هرگاه انرژی به مقدار و به موقع در دسترس باشد توسعه اقتصادی همه جانبه به همراه خواهد داشت.


وی افزود: بر اساس آمار و اطلاعات موجود تا 40 سال آینده حداقل 60 درصد مصرف انرژی جهان به سمت انرژی الکتریکی می‌رود که بخشی از آن از طریق انرژی های تجدید پذیر تامین خواهد شد.


رئیس کنفرانس اصلاح و بهینه سازی مصرف انرژی الکتریکی با اشاره به ضرورت استفاده از انرژیهای نو در کشور گفت: ظرفیتهای خوبی در ایران در زمینه انرژی خورشیدی وجود دارد و سرمایه گذاری‌ نیز شده و باید برای گسترش استفاده از آن فرهنگ سازی شود.


جورابیان اظهار امیدواری کرد که با برگزاری این کنفرانس و همیاری دانشگاهیان، صنایع و دستگاه های اجرایی شاهد اصلاح و بهینه سازی مصرف انرژی الکتریکی و توسعه انرژیهای نو در کشور باشیم./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.