شناسايي و پرداختن به سوابق نامزدهاي انتخاباتي از مهم‌ترين مؤلفه هايي است كه مي تواند در روند شناخت مردم از كانديداهاي ورود به مجلس نهم تاثير بسزايي داشته باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، در حالي كه زمان كمي تا انتخابات مجلس شوراي اسلامي باقي مانده است و طيف ها و تشكل هاي بسياري چه در گفتمان اصولگرا و چه در گفتمان اصلاح طلب در حال فعاليت هستند، شناسايي و پرداختن به سوابق سياسي و اجتماعي نامزدهاي انتخاباتي از مهم‌ترين مؤلفه هايي است كه مي تواند در روند شناخت مردم از كانديداهاي ورود به مجلس نهم تاثير بسزايي داشته باشد. از اين رو گزارش حاضر قصد دارد سابقه سياسي و اجتماعي سه تن از نامزدهاي انتخاباتي جبهه پايداري انقلاب اسلامي مهدي كوچك زاده، حجت السلام محمد حسن سقاي بي ريا و سيد محمود نبويا  را تشريح نمايد.

*مهدي كوچك زاده


وي متولد اول اسفند 1337 بوده و از پرشورترين هواداران دولت احمدي نژاد در مجلس شوراي اسلامي و از مخالفان سرسخت اصلاح طلبان و جنبش سبز است.

كوچك زاده داراي مدرك دكتراي مهندسي آبياري و زه‌كشي از دانشگاه كشاورزي دانشگاه تربيت مدرس بوده و در حال حاضر عضو هيئت علمي اين دانشگاه است.

وي نماينده تهران در دوره هاي هفتم و هشتم مجلس بوده كه در اين دوره ها در سابقه كاري خود اتفاقات عجيب و غريب بسياري از خود به جاي گذاشته است كه درگيري او در صحن علني مجلس با خبرنگار روزنامه شرق و علي مطهري از مهمترين رخ‌دادها است.

كوچك زاده در سوابق كاري خود سمت هايي همچون نايب رئيس كميسيون اصل 90 مجلس هشتم، عضو كارگروه مبارزه با مفاسد اقتصادي، عضو شوراي مركزي قرارگاه فرهنگي عمار و رئيس گروه دوستي پارلماني ايران و كره شمالي را برعهده دارد.

كوچك زاده به همراه حميد رسائي از جمله كساني هستند كه از سوي برخي از گفتمان‌ها و جريانات سياسي از آنها به عنوان نيروهاي تندرو ياد مي شود لذا بايستي منتظر ماند تا اينكه انتخابات در روز دوازده اسفند برگزار و نتيجه آراء مشخص شود.

*حجت الاسلام محمدناصر سقاي‌بي‌ريا


وي متولد سال 1337 بوده و داراي مدارك تحصيلي دكتراي رهبري تربيتي و مطالعات فرهنگي از دانشگاه هوستون در ايالت تگزاس و كارشناسي ارشد از دانشگاه مك‌گيل در مونترال كانادا است.
وي در سوابق كاري خود تصدي سمت هايي همچون، مشاور رئيس جمهور در امور روحانيت در دولت نهم و دهم، رياست دفتر جامعه مدرسين حوزه علميه قم، عضو هيئت علمي موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره)، سرپرست مركز تعليمات اسلامي و امام جمعه در ايالت تگزاس و نماينده تام الاختيار رهبري در آمريكا را برعهده دارد.

سقاي‌بي‌ريا از نزديكان و شاگردان آيت الله بهجت و آيت الله مصباح يزدي بوده و در زمينه علمي و پژوهشي داراي درجه شاخصي است.

*حجت الاسلام دكتر سيد محمود نبويان


وي متولد 1334 بوده و داراي دكتراي فلسفه است.

نبويان عضو هيئت علمي موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره)، قائم مقام پژوهشگاه انديشه اسلامي ايران، مديركارگروه فلسفه و عضو شوراي كانون طلوع، طراح دوره هاي آموزشي و استاد برجسته طرح ولايت دانشجويان را برعهده داشته است.

نبويان در تعريف و تدوين ده ها كتاب در زمينه هاي ديني و فلسفي نقش داشته و از جمله چهره هاي علمي و مذهبي است كه در ليست جبهه پايداري در شهر تهران قرار گرفته است./س3

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار