معاون برنامه ریزی استاندار ایلام گفت: بسته سیاستی، نظارتی بانك مركزی، بسته جامع و كاملی است كه تولید را ساماندهی و قیمت پول ملی را افزایش می دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ دكتر حشمت اله عسگری عصر دیروز در نشست كارگروه اقتصاد و تولید ایلام افزود: قیمت پول در اقتصاد ایران واقعی نیست كه با اجرای این بسته نظارتی پول به قیمت واقعی نزدیكتر می شود.
وی اظهار داشت: چون سود سپرده های سرمایه گذاری پایین است، كسی رغبت به سرمایه گذاری در بانك ها ندارد به همین علت پول در بخش های مختلف سرگردان شده و چالش های مختلفی نظیر افزایش قیمت طلا، ارز و... در كشور به وجود می آید.
این كارشناس علم اقتصاد گفت: اگر بخواهیم پول به سمت تولید هدایت شود، باید قیمت آن واقعی شود.
عسگری افزود: برای ساماندهی تولید باید به وسیله اصلاح قیمت ها انقلابی در این بخش صورت گیرد.
وی افزود: همچنین با رواج 'صكوك' در بانكها و در بسته سیاستی حمایتی بانك مركزی، افراد علاوه بر برخورداری از سود سرمایه گذاری خود از مالكیت بخش سرمایه گذاری شده نیز بهره مند می شوند.
معاون استاندار ایلام اظهار داشت: صكوك، معیار مالی دیگری است كه به كمك سامانه بانكی و بازار می آید.
عسگری اضافه كرد: افزایش قیمت سود تسهیلات و سرمایه گذاری در بانك ها مشكلی برای واحدهای تولیدی در كشور ایجاد نمی كند، بلكه با این تدبیر نرخ سرمایه گذاری به قیمت تورم نزدیك می شود.
معاون برنامه ریزی استاندار ایلام گفت: چون سالها بازار اقتصادی كشور را خفه كرده ایم نمی توانیم با بازارهای جهانی رقابت كنیم به همین علت برای رهایی از این وضعیت باید اجازه داد قیمت ها واقعی شود و پول ارزش واقعی خود را كسب كند.
وی افزود: بالا رفتن قیمت ها در كوتاه مدت ممكن است مشكلی ایجاد كند اما در آینده با كنترل خود بازار بدون شك قیمت ها بسیار پایین تر از قیمت هایی در چند سال گذشته خواهد شد.
عسگری اظهار داشت: با توجه به اینكه بسته سیاستی حمایتی بانك مركزی ابلاغ شده همه باید آن را بپذیرند و با همكاری در نحوه اجرای آن به توسعه اقتصادی كشور كمك كنند./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.