در حال حاضر به دليل شرايط نامناسب جوي و نداشتن پيست اسلالوم تمرينات آمادگي قايقرانان اسلالوم بر پا نمي شود.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران : اسلالوم يكي از رشته هاي تحت پوشش فدراسيون قايقراني است همانند روئينگ و قايقرانان براي انجام تمرينات آمادگي خود نياز به پيست استاندارد دارند.

در حال حاضر به دليل سرماي هوا و در اختيار نداشتن پيست استاندارد اردوهاي آمادگي اين رشته برپا نمي شود و تمرينات قايقرانان اين رشته در آب هاي خروشان برگزار مي شود و به همين دليل مسئولان در نظر دارند تا از سال آينده اردوهاي آمادگي اين رشته را با هدف حضور قدرتمند در بازي هاي آسيايي 2014 كره جنوبي آغاز كنند.

اسلالوم رشته اي المپيكي است به همين دليل ساير كشورها به خصوص چين و ژاپن سرمايه گذاري هنگفتي براي احداث پيست هاي استاندارد كردند، در حال حاضر چين در در دنيا به يكي از كشورهاي صاحب نام اين رشته تبديل شده است.

شكي نيست كه براي مدعي شدن در اين رشته نياز به سرمايه گذاري و در اختيار داشتن پيست هاي استاندارد است.

براساس اين گزارش ، آذر سال جاري قايقرانان كشورمان با حضور در مسابقات انتخابي المپيك در چين شانس خود را براي كسب ورودي لندن امتحان كردند با توجه به اينكه در كشورمان پيست اسلالوم وجود ندارد.

قايقرانان ملي پوش كشورمان پيش از حضور در اين رقابت ها اردوي آماده سازي خود را در سد كرج آغاز كردند و با استفاده از پيست طبيعي تمرينات آمادگي خود را پشت سر گذاشتند.

با فرا رسيدن زمان برگزاري مسابقات تيم ملي اسلالوم كشورمان راهي چين شدند تا آخرين شانس خود را براي كسب سهميه لندن امتحان كنند متاسفانه در اين رقابت ها ملي پوشان كشورمان موفق به كسب ورودي المپيك نشدند و حضور در اين رقابت ها را از دست داديم.

مسئولان فدراسيون معتقدند تا زمانيكه مشكل پيست اسلالوم برطرف نشود امكان كسب نتايج قابل قبول و رضايت بخش وجود نخواهد داشت.

* قول وزير و دلگرمي اسلالومي ها

مدتي است كه فدراسيون در نظر دارد با هدف برطرف كردند اين مشكل امكانات اين رشته را در درياچه آزادي تهران احداث كنند.

با توجه به اينكه احداث پيست هاي اسلالوم و روئينگ نياز به تامين منابع مالي دارد تامين اين منابع از سوي فدراسيوني ها درشرايط فعلي امكان پذير نيست به همين دليل آنها در انتظار تامين اين منابع از سوي مسئولان وزارت ورزش و جوانان هستند.

چندي پيش محمد عباسي وزير ورزش كشورمان اين وعده را داد تا به زودي با حمايت فدراسيون قايقراني شرايطي را فراهم خواهند كرد تا پيست استاندارد اين رشته در استخر آزادي تهران احداث شود.

احداث اين پيست زمان بر است و حداقل يك سال و حداكثر ساخت آن 2 سال به طول مي انجامد به همين دليل در صورتي كه موفقيت تيم ملي در ميادين مختلف آسيايي و جهاني از اهميت زيادي برخوردار باشد آنها بايد با تزريق منابع مالي هر چه زودتر ساخت اين پيست را آغاز كنند.

البته قايقرانان رشته روئينگ تمرينات آمادگي خود را براي حضور در مسابقات انتخابي المپيك در بندر لنگه پيگيري مي كنند و اين قايقرانان اسلالوم هستند كه براي انجام تمرينات آمادگي خود به پيست استاندارد نياز دارند.

يادآور مي شود: طبق قول مسئولان در صورت مهيا شدن شرايط ساخت پيست اسلالوم از اوايل سال آينده آغاز مي شود./ق
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار