شرکت های خودروسازی پژو سیتروئن فرانسه و جنرال موتورز آمریکا در حال مذاکره هستند تا شاید بتوانند به صورت مشترک در اروپا خودرو تولید کنند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از فرانس پرس در صورتی که مذاکرات بین پژو سیتروئن و جنرال موتورز به نتیجه برسد تمام مراحل تولید و بهره برداری خودروهای جدید زیر نظر پژو سیتروئن و جنرال موتورز در اروپا صورت می گیرد.

بر اساس این گزارش؛ هنوز هیچ توافقی بین دو شرکت بزرگ خودرو سازی حاصل نشده است و تنها مدیران دو شرکت در حال مذاکره هستند. در صورت دستیابی به توافق نهایی خبر آن در نمایشگاه خودروی ژنو که در ماه مارس برگزار می شود اعلام خواهد شد.

بر این اساس در حال حاضر جنرال موتورز بزرگترین شرکت خودروسازی جهان است. این شرکت سال گذشته میلادی تنها 9 میلیون خودرو فروخته است. پژو هم دومین تولید کننده خودرو در اروپاست.

رییس شرکت پژو فرانسه تاکید کرد: این پروژه در راستای استراتژی جهانی شدن این شرکت قرار دارد و پژو قصد دارد همکاری های راهبردی خود با جنرال موتورز را آغاز کند. یکی از دلایل اصلی تصمیم به همکاری راهبردی این دو شرکت بزرگ خود روسازی رکود بازار جهانی خودرو در ماههای اخیر بوده است.

شرکت خودرو سازی پژو تنها در شش ماه دوم سال 2011 میلادی با زیان و ضرر 497 میلیون یورویی روبرو شده است . شریک جنرال موتورز اروپا نیز در سال 2011 میلادی بیش از 747 میلیون دلار ضرر مالی کرده است.

پژو پیش از این همکاری های مختلفی با شرکتهای بزرگ خودروسازی از جمله بی ام و میتسوبیشی موتورز و تویوتا داشته اما هیچ وقت این همکاریها منجر به تولید مشترک خودرو با این شرکتها نشده است./ق2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار