تالار محراب، بعنوان يكي از تالارهاي نمايشي شهر تهران و با امكانات مناسب براي اجرا هنوز از لحاظ جذب مخاطب با مشكل روبروست.

به گزارش

خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران

، تالار محراب يكي از سالن هاي تئاتري شهر تهران است كه با اين كه مدت زمان كمي از تأسيس آن نمي گذرد، اما با كمبود مخاطب روبروست، اين مركز كه در تقاطع خيابان وليعصر و خيابان امام خميني واقع است، پس از هفت سال سكوت، در سال 86، با زحمات و تلاش هايي كه مديريت وقت، شهرام نوشير متقبل شد، بازگشايي شد و پيش از آن قسمتي از آن تعمير شد و برخي از بخش ها نيز به آن اضافه گرديد.

اين تالار دو سالن كوچك و اصلي دارد كه ظرفيت سالن اصلي 260 صندلي و سالن كوچك 80 صندلي است، پس از بازسازي و بازگشايي اين مركز در سالن 86، 600 متر فضاي فرهنگي به اين مجموعه اضافه شد، اين محل هم اكنون دو پلاتوي تمرين، يك بخش استقرار كارمندان و يك كتابخانه و سايت اينترنتي دارد.

زمان تعمير اين تالار 160 صندلي به طبقه پايين و 105 صندلي به طبقه بالا اضافه شد، در آن هنگام تالار از امكانات آگوستيك استاندارد نيز برخوردار نبود.

سال 86، در حياط تالار محراب، يكي از پايگاه هاي اصلي تعزيه در قالب يكي تكيه براي اجراي نمايش هاي سنتي ساخته شد كه يكي از اقدامات ارزشمند مديريت وقت محسوب مي شود.

هم اكنون اين تالار در خدمت آثار تئاتر شهرستان و برخي از آثار هنرمندان تهراني است كه به حق بايد بگوييم آثار قابل تأملي در اين محل اجرا مي شود، اما متأسفانه تئاتر شهر و ايرانشهر مركز دائمي تمركز مخاطبان و اهالي هنر تئاتر شده است./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.