جامعه ایران یک جامعه صنعتی است و حوادث طبیعی مثل زلزله و تصادفات که زاییده این جامعه هستند منجر به افزایش تعداد بیماران قطع نخاعی شده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر هادیان دبیر علمی سمینار ضایعات مغزی و نخاعی ایران که امروز 4 اسفند در تالار امام بیمارستان امام خمینی برگزار شد افزود: درحال حاضر حداقل مناسب سازی برای حضور معلولین ضایعات نخاعی در جامعه نداریم چرا كه جامعه ما یک جامعه صنعتی شده و عوارض خاص خود را دارد متاسفانه حوادث طبیعی مثل زلزله و تصادفات مشکلاتی عدیده ای را برای افراد پیش آورده که یکی از این مشکلات افزایش تعداد بیماران دچار قطع نخاع است.
وی عنوان کرد : تعداد کشته شدگان ناشی از حوادث در کشور ما از تعداد شهدای جنگ تحمیلی در یک بازده زمانی بیشتر است.
هادیان گفت: پژوهشکده علوم و اعصاب که به تازگی در دانشگاه علوم پزشکی تهران راه اندازی شده مراکز تحقیقاتی علوم و اعصاب، مرکز تحقیقاتی الکترو فیزیولوژیکی، مرکز تحقیقات ضایعات مغزی‌ و مرکز تحقیقات ام اس را در بر می گیرد و هدف اصلی آن ارائه راهکارهای علمی برای کمک به بیماران دچار ضایعات مغزی و نخاعی است.
وی درباره این سمینار اظهار داشت: از میان مقالات ارسال شده 46 مقاله به عنوان سخنرانی و 16 مقاله به عنوان پوستر انتخاب شده است همچنین از اساتید به نام دعوت شده تا حول محور های اساسی ضایعات مغزی و نخاعی ویژه بپردازند.
هاديان در خصوص محور های این سمینار افزود: اختلالات سیستم حرکتی، عضلانی و مفصلی، اختلالات سیستم های کلیه گوارشی و تنفسی،‌ تکنیک های نوین باز توانی مبتنی بر استفاده از ربات ها، آخرین پروتکل های نوین باز توانی، فیزیوتراپی‌، کار درمانی، تطابق محیط زندگی تا سطح ضایعات نخاعی، روش های نوین ترمیم ضایعات نخاعی مبتنی بر سلول درمانی امکان باروری در مبتلایان به ضایعات نخاعی ، مشاوره های روان شناسی و روان پزشکی و تغذیه در ضایعات نخاعی از محور های این سمینار است./چ
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار