شناسايي و پرداختن به سوابق نامزدهاي انتخاباتي از مهم‌ترين مؤلفه هايي است كه مي تواند در روند شناخت مردم از كانديداهاي ورود به مجلس نهم تاثير بسزايي داشته باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، در حالي كه زمان كمي تا انتخابات مجلس شوراي اسلامي باقي مانده است و طيف ها و تشكل هاي بسياري چه در گفتمان اصولگرا و چه در گفتمان اصلاح طلب در حال فعاليت هستند، شناسايي و پرداختن به سوابق سياسي و اجتماعي نامزدهاي انتخاباتي از مهم‌ترين مؤلفه هايي است كه مي تواند در روند شناخت مردم از كانديداهاي ورود به مجلس نهم تاثير بسزايي داشته باشد. از اين رو گزارش حاضر قصد دارد سابقه سياسي و اجتماعي سه تن از نامزدهاي انتخاباتي جبهه متحد اصولگرايان حسين فدايي، مهرداد بذر پاش و حسين مظفر را تشريح نمايد.

*حسین فدایی آشیانی


نماینده مردم تهران در دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی است و نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس است. او در شهرری به دنیا آمد.


عضو گروه توحیدی بدر و صف در مبارزات قبل از انقلاب اسلامی توسط ساواک دستگیر و شکنجه شد. بعد از انقلاب به عضویت سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در آمد.


وي عضو سابق ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و جزو اعضای اصلی شورای هماهنگی نیروهای انقلابي بوده است.


فدايي عضو شورای ۵ نفره شورای هماهنگی نیروهای انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری دور نهم و شورای ۵+۶ جبهه متحد اصولگرایان در انتخابات مجلس هشتم بود.


مؤسس و دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی از ابتدا تا کنون است.
همچنين مسئول ستاد فوریتهای جنگ در زمان جنگ تحمیلی نيز بوده است.

* مهرداد بذرپاش


مهرداد بذرپاش معاون سابق رئیس جمهور بود.


بذرپاش كه متولد سال 1359 تهران است، فرزند بزرگي است از شهداي هشت سال دفاع مقدس. شهيد منصور بذرپاش كه در سال 1361 شربت شهادت نوشيد تا مهرداد فقط نزديك به 2 سال با پدر بودن را تجربه كند و پس از آن زير سايه مادر زندگي بگذراند.


بذرپاش كه حالا كارشناس ارشد مديريت اجرايي از دانشگاه علامه‌طباطبايي را در پرونده تحصيلي ‌اش دارد مسووليت‌هايي مثل مشاوري شهردار تهران در سال‌هاي 82 و 83، رياست فرهنگسراي جوان را تجربه كرد و همزمان با آغاز رقابت‌هاي انتخاباتي رياست‌جمهوري به صف حاميان دكتر احمدي‌نژاد پيوست تا او را در راه رسيدن به رياست جمهوري ياري دهد. پس از انتخابات بذرپاش به عنوان جوان‌ترين عضو هيات دولت پس از پيروزي انقلاب اسلامي در جلسات هيات‌وزيران شركت كرد و همزمان به عنوان مشاور رئيس‌جمهور، رئيس حوزه مشاوران جوان رئيس‌جمهور و عضو شوراي عالي جوانان فعاليت كرد.


وي برای شرکت در انتخابات شورای شهر تهران از سمت مشاورت رییس جمهور استعفا نمود بعلت تبلیغات کم و فضای شدید تخریب در گروههای مختلف بر علیه رایحه خوش خدمت توفیق نشد و به ناحق ایشان نتوانستند به شورا بروند.

*حسین مظفر


حسین مظفر وزیر آموزش و پرورش در دولت اول محمد خاتمی بوده‌است.


او در آبان ۱۳۸۹ توسط محمود احمدی‌نژاد با حکمی به عنوان نماینده رئیس جمهور در نظارت بر صدا و سیما و جانشین مهدی کلهر شد.
وی پس از چندی به حزب آبادگران (از جناح محافظه کار) پیوست و در دور دوم شوراهای اسلامی شهر و روستا، به شورای شهر تهران راه یافت.


مظفر هم اکنون عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نظارت بر صدا و سیما و شورای عالی انقلاب فرهنگی است./س3
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار