با برگزاري اولين روز مسابقات جام جهاني و انتخابي المپيك شيرجه در لندن، ولي‌ پور در جايگاه 50 ايستاد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، مسابقات جام جهاني و انتخابي المپيك با حضور شيرجه‌ روهايي از سراسر جهان روز گذشته 2 اسفند در لندن آغاز شد.

در اين دوره از رقابت‌هاي صحبت ولي‌پور از كشورمان به عنوان تنها نماينده از ايران در اين دوره از رقابت‌ها حضور پيدا كرد.
فدراسيوني‌ها از ولي‌پور به عنوان تنها شانس ايران براي حضور در اين رقابت‌ها ياد كردند به طوريكه براي حضور موفق در اين رقابت‌ها فدراسيوني‌ها وي را به مدت 2ماه براي برپايي اردوي آماده‌سازي به چين اعزام كردند.

در اين مدت وي تمرينات خوبي را نيز مربيان سرشناس چيني پيگيري كرد و بنابر اعلام كادر فني وي از شرايط بسيار خوبي برخوردار بود.
با پايان اردوي چين ولي‌پور از اين كشور راهي لندن شد تا شانسخود را براي المپيكي شدن امتحان كند.

شب گذشته ولي‌پور 19 ساله در اين رقابت‌ها حضور پيدا كرد و در اولين حضورش شانس المپيكي شدن را از دست داد اما وي هفته آينده نيز اين شانس را دارد تا با ديگر براي المپيكي شدن تلاش كند، در مسابقه نخست تعداد محدودي سهميه المپيك را بدست آورند.

اين گزارش حاكي است، در بين 59 شيرجه‌رو حاضر در اين رقابت‌ها ولي‌پور در جايگاه 50 ايستاد اما مسئولان در اطلاع رساني خود عنوان چهل و نهمي را عنوان داشتند با توجه به اختلاف تنها يك امتياز در اعلام نتيجه ولي‌پور به احتمال زياد اشتباهي رخ داده است كه در اين خصوص اميد حديقي، سرپرست كميته فني شيرجه در گفتگو با خبرنگار ما افزود: اين احتمال وجود دارد كه در زمان اعلام نتيجه ولي‌پور نتايج نهايي اعلام نشده بود و در غيراين صورت هيچ عمدي در كار نبوده است.

وي گفت: براي نخستين بار است كه ولي‌پور از مسابقات انتخابي المپيكشركت مي‌كند و با توجه اينكه اين رقابت‌ها در سطح بسيار بالايي برگزار مي‌شود و به اعتقاد من ولي پور حتي با 50 درصد آمادگي خود نيز در اين مسابقات شركت نكرد.

حديقي افزود: با توجه به اينكه ولي‌پور بلافاصله پس از پايان اردوي چين راهي مسابقات لندن شد و در اين مدت در مسابقاتي حضور پيدا نكرد و طبيعي است كه با حضور در اين رقابت ها وي دچار استرس ميشود.

وي تصريح كرد: با پايان مسابقه اول ولي‌پور هفته آينده در دومين مسابقه شانس خود را براي كسب ورودي لندن امتحان مي‌كند، با توجه به اينكه اكثر شيرجه‌روها قدر درمسابقهاول ورودي المپيك را بدست آوردند در دومين مسابقه شرايط بهتري حاكم است وولي‌پور با ذهنيت بهتري به مصاف حريفان جهاني خود مي‌رود.

*ما هيچ اشتباهي نكرديم

وي تصريح كرد: ما در انتخابات ولي‌پور به عنوان نماينده ايران در مسابقات اشتباه نكرديم ولي‌پور در چين از آمادگي بسيار خوبي برخوردار بود به طوريكه اگر اين ملي پوش به دور از استرس به مصاف حريف خود مي‌رفت بودن شكبا حضور يك ماهه در چين نيز وي مي‌توانست ورودي المپيك را بدست آورد.

*ولي‌ پور كم‌كاري نكرد

وي خاطر نشان كرد: ولي‌پور در چين تمرينات آمادگي خود را بدون هيچ وقفه‌اي در چين پيگيري مي‌كرد به طوريكه وي تمام تلاش خود را براي كسب آمادگي لازم به كارگرفت و كم كاري نكرد و به همين دليل در صورتيكه با فشار كمتري روبروبود بدون شك مي‌توانست المپيكي شود .

حديقي يادآور شد: مسابقات در سطح بسيار بالايي برگزار ميشود و بهترين شيرجه‌روها نيز حضور دارند به همين دليل كسب نتايج در يك همچنين مسابقاتي به راحيت نيست و قابليت ولي‌پور بيش از اين است.

وي اظهار داشت: ما نمي‌توانيم همچنان دست روي دست بگذاريم و قدمي براي پيشرفت اين رشته برنداريم در صورتيكه نماينده اي را به مسابقات انتخابي المپيك اعزام نمي‌كرديم بدون شك موجب اعتراض برخي‌ها مي‌شد اما تصميم گرفتيم تا اين فرصت را به ولي‌پور بدهيم تا وي در اين رقابت‌ها حضور و شانس خود را براي كسب ورودي المپيك امتحان كند.

سرپرست كميته فني شيرجه گفت:‌ براي يپشرفت اين رشته‌ها بايد از يك جايي شروع مي‌كرديم و اميدوارم از هم اكنون ملي‌پوشان را براي حضور در المپيك 2016 برزيل آماده كنيم.

يادآور مي‌شود: ولي‌پور شنبه هفته آينده (7 اسفند) بار ديگر با حريفان جهاني خود به رقابت مي‌پردازد./مح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.