نمايشگاه اختصاصي فناوري هاي پيشرفته روسيه در ايران با حضور 53 شرکت توانمند روسي در حوزه های مختلف فناوري با رويكرد توسعه همكاري هاي بخش هاي علمي و فناوري برگزار شد.

 

به گزارش سرويس علمي پزشکي  باشگاه خبرنگاران به نقل از دفتر ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اول تا سوم اسفند ماه مرکز آفرینش‌های فرهنگي و هنری تهران(سالن حجاب) میزبان نمایشگاه «فناوری های پیشرفته روسیه» بود که با همکاری مشترک پارک فناوری پردیس، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری و سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو برپا شد.

اين نمايشگاه با هدف تسريع روند انتقال فناوري و تعريف همكاري‌هاي فناورانه ميان دو كشور ايران و روسيه، در حوزه های مختلف فناوري از جمله فناوري اطلاعات و ارتباطات، الكترونيك . ميكروالكترونيك، مخابرات،تجهيزات پزشكي،هوافضا، زيست فناوري و نانو فناوری، زمين شناسي، و مواد جديد و فناوري هاي مرتبط با صنعت نفت،گاز و پتروشيمي، توسط شبكه فن بازار ملي ايران برگزار شد .

شرکت‌های دانش بنیان ایران قابلیت حضور در نمایشگاه های تخصصی بین المللی را دارند

محراب روح‌بخش رایزن همکاری‌های فناوری سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو که به نمایندگی سفارت ایران در روسیه در این نمایشگاه حضور داشت، در گفت وگو با خبر نگار دفتر ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در رابطه با برگزاری نمایشگاه فناوری های پیشرفته روسیه در تهران اظهاركرد: روسیه کشوری است که در حوزه‌های مختلف علم و فناوری پتانسیل‌های خوبی دارد که بخش زیادی از آنها برای کشور ما ناشناخته بوده‌ است.

روح‌بخش تصریح کرد: ‌یکی از ابزاری که می تواند بخشی از توانمندی‌های مراکز علمی، تحقیقاتی، تولیدی و صنعتی ایران را به سایر کشورهای دنیا معرفی کند برگزاری چنین نمایشگاه‌هايي است.

روحبخش با اشاره به اینکه ایران در حوزه فناوری‌های راهبردی، پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است، اظهاركرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی از سوی ایران در روسیه و دیگر کشورهای منطقه به طور قطع می تواند مفید باشد و در صورتی که بتوانیم نمایشگاه‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف در ساير کشورها برگزار کنیم، این امر فرصت مناسبی را برای عرضه فناوری کشور توسط شرکت‌های صنعتی و دانش بنیان فراهم مي كند./ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.