مدير عامل كانون جهانگردي و اتومبيلراني جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: به دنبال حضور موفق ایران در نمایشگاه گردشگری میلان، نمايندگان صنعت گردشگري کشورمان در چهل و ششمين نمايشگاه بين‌المللي گردشگري برلين 2012 ITB كه از 17 تا 21 اسفند ماه امسال برگزار مي‌شود، به معرفي ظرفیت‌ها و قابليت‌هاي گردشگري ایران خواهند پرداخت.

حسین جعفری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به استقبال قابل توجه بازديدكنندگان تخصصی و عمومی از غرفه ايران در نمايشگاه بين‌المللي گردشگری میلان كه 27 تا 30 بهمن ماه در ايتاليا برگزار شد، گفت: با توجه به اين موضوع و با نظر به اينكه نمايشگاه بين‌المللي گردشگري ITB 2012 برلين، به‌عنوان بزرگ‌ترين و مهم‌ترين نمايشگاه تخصصي صنعت جهانگردي در سطح دنيا براي فعالان اين صنعت به شمار مي‌رود و نزديك به نيم قرن قدمت دارد، در اين نمايشگاه حضوری منسجم خواهيم داشت.

وي نمايشگاه گردشگري آلمان را فضاي كامل و مناسب براي يادگيري روش‌هاي جديد و تبادل مفاهيم و همكاري‌هاي جديد در صنعت گردشگري ارزیابی كرده و از آن به‌عنوان فضايي مناسب براي ايجاد روابط عميق تجاري ميان كشورهاي مختلف ياد كرد.

جعفري با بيان اينكه نمايشگاه ITB از پوشش خبري جامع و فراگيري در سطح داخلي و بين‌المللي برخوردار است، خاطرنشان كرد: براساس تجربه سال‌‌هاي گذشته مي‌توان پيش‌بيني كرد كه وزراي اكثر كشورهاي دنيا همراه با مگاتورها، شرکت های هلدینگ جهانگردی و صنایع وابسته و دیگر دست اندرکاران این صنعت جهانی، با هدف بهبود صنعت گردشگري كشور خود و معرفي مقاصد گردشگري در اين نمايشگاه حضور خواهند داشت و در كنار گونه های مختلف گردشگري، به معرفي توريسم تجاري كه از سودمندترين ستون‌هاي صنعت گردشگري به شمار مي‌آيد، مي‌پردازند.

مدير عامل كانون جهانگردي و اتومبيلراني در ادامه به دست آوردن فرصت‌های جدید تجاری و سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی، شناساندن قابلیت‌ها و جاذبه‌های متعدد ایران به عنوان یکی از مقاصد جدید، امن و قابل اعتنای صنعت گردشگری، گسترش و تقویت مناسبات بین‌الملل و ارتباط نزدیک و دو سویه را از جمله نتایج حضور منسجم و همیشگی در این نمایشگاه‌ خواند.

وی اظهار داشت: در اين دوره از نمايشگاه برلين، فعالان حوزه صنعت گردشگري دنيا از جمله سازمان‌ها و انجمن‌هاي گردشگري، تورگردانان، آژانس‌هاي مسافرتي، هتل‌ها، شركت‌هاي حمل و نقل شامل خطوط هواپيمايي، راه آهن، خطوط كشتيراني، اتوبوسراني، رسانه‌ها، دفاتر رزواسيون و اطلاعات و تكنولوژي گردشگري، شركت‌هاي تجاري برگزاركننده همايش‌ها، كنگره‌ها، تورهاي تشويقي تجاري و نمايشگا‌ه‌ها و شركت‌هاي خدماتي شركت خواهند داشت.

جعفری تاکید کرد: طبق آمار ارائه شده از سوي مسئولين نمايشگاه، سال گذشته بيش از 170 هزار نفر بازديد كننده از 180 كشور جهان از نمايشگاه ديدن كردند كه از اين تعداد 110 هزار و 791 نفر بازديدكنندگان تجاري، حرفه‌اي و متخصصين بودند.

وی گفت: کانون جهانگردي و اتومبيلراني به عنوان مجری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حوزه برگزاری نمایشگاه ها، با هماهنگی تشکیلات گردشگری، دفاتر مسافرتی و دیگر دست اندرکاران این صنعت، در تلاش است تا گردشگری کشورمان، حضور موفقی را در نمایشگاه برلین که یکی از بزرگترین رویدادهای گردشگری در سطح جهان به شمار می رود، تجربه كند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: علاقمندان به صنعت گردشگري و متخصصين عرصه جهانگردي مي‌توانند، در اين نمايشگاه با آخرين دستاوردهاي صنعت جهانگردي، مسافرت، ادارات راهنمايي جهانگردان، تورهاي مسافرتي، موسسات بين‌المللي جهانگردي، لوازم مسافرت براي آژانس‌هاي مسافرتي، خدمات و مراكز گردهمايي ديگر كشورهاي دنيا آشنا شوند و گردشگران نيز مقاصد سفر خود را انتخاب كنند./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار