انجمن مفاخر معماري ايران به جنبه هاي گوناگوني از معماري و كاربرد مصالح هوشمند در ساختمان هاي امروزي را سوم اسفند در موزه امام علي(ع) بررسي مي كند.

سيد عليرضا قهاري رئيس انجمن مفاخر معماري ايران به

خبرنگار حوزه ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران

گفت: در سال هاي اخير با ورود فن آوري نوين در عرصه مصالح ساختماني، خواسته معماران، و مهندسان سازه در زمينه ارتقاي كيفي عملكرد ساختمان ها تحقق يافته است.

وي افزود: پيشرفت مصالح نوين باعث اصلاح زيربناي طراحي و ساخت و ساز گرديده در اين ميان مصالح هوشمند توجه محققان را بيش از پيش به خود جلب كرده است.

قهاري تصريح كرد: اين مصالح روند بازدهي منطقي و برنامه ريزي شده را تسهيل كرده و از خصوصيات قابل تغيير در برابر نيازهاي مختلف برخوردار است و از اين رو مي توان مصالح هوشمند را ابراز كار طراحي ساختمان هايي كه در معرض تغيير متفاوت شرايط هستند، دانست.

رئيس انجمن مفاخر معماري ايران بيان كرد: اكنون طراحان در پي ايجاد سطوح ساختمان، ‌ديواره ها و نماها به وسيله مصالح هوشمند هستند تا بتوانند به طور ارگانيك طراحي خود را بهينه سازي كرده و محيطي متفاوت خلق كنند و از اين طريق پاسخي مناسب براي عملكرد ساختمان و نياز رو به افزايش و گردش مشتريان بيابند.

وي خاطرنشان كرد: ساخت معماري هوشمند، نگرشي، جديد به آينده ساختمان سازي در جهان است، ساختمان هايي كه قادر به تطبيق با شرايط داخل و خارج بنا هستند و به تقليد از سيستم واكنش موجودات زنده،‌ قادرند در برابر شرايط مختلف جوي مانند وزش باد،‌ گرما و سرمايش بيش از حد و تغيير تابش نور خورشيد واكنش نشان دهند.

مختاري ادامه داد: در سي و پنجمين گفتمان هنر و معماري كه سوم اسفند در موزه هنر امام علي(ع) برگزار مي شود دكتر حميد رضا وثوقي فر، سيدكاظم سادات شكوهي،‌ حسن نظرزاده دباغ، شهرام ترك و ايرج حسني به جنبه هاي گوناگون اين نوع معماري و كاربرد مصالح هوشمند در ساختمان هاي امروزي مي پردازند./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار