رئیس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی از ایجاد شبکه پژوهش در اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای کشورهای حاشیه اقیانوس هند(IOR) خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛رسول کدخدایی در نمایشگاه پژوهش و فناوری استان پیشنهاد تشکیل این شبکه را از افتخارات پژوهشکده دانست و درباره اهداف تشکیل آن اظهار داشت: انجام پژوهش‌های مشترک، هم‌افزایی، انجام تبادلات علمی و یکسان‌سازی استانداردهای غذایی از جمله این اهداف است.
وی ادامه داد: پژوهشکده علوم و صنایع غذایی به عنوان تنها مرکز تحقیقات حرفه‌ای و تخصصی در حوزه علوم و فناوری غذایی در کشور از بهمن‌ماه سال‌جاری برای نخستین‌بار در کشور اقدام به پذیرش دانشجوی دکتری پژوهش محور در سه گرایش شیمی مواد غذایی، مهندسی صنایع غذایی و فرآوری صنایع غذایی خواهد کرد.
کدخدایی امضای دو تفاهمنامه در سطح کلان میان وزارت علوم با مشارکت پژوهشکده علوم و صنایع غذایی در نخستین روز برگزاری نمایشگاه پژوهش و فناوری استان را نشان از توانمندی‌های پژوهشی این مرکز دانست.
وی ابراز امیدواری کرد: تبیین فلسفه پژوهش و نقش آن در ایجاد ثروت برای بخش خصوصی منجر به مشارکت هرچه فعال تر این بخش در حوزه پژوهش و کاهش میزان دولتی بودن پژوهش‌ها شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.