عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي با بيان اينكه مجلس و دولت از داخل و بيرون براي كارشكني تهديد مي شدند، گفت: يكي از اصلي ترين مشكلات مجلس هشتم فقدان وحدت گفتماني بين دولت و مجلس بود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، مهدي كوچك زاده، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي و عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي در نشست "بررسي گفتمان جبهه پايداري انقلاب اسلامي" در دانشگاه علامه طباطبايي در جمع دانشجويان اظهار داشت: اگر انسان خارج از تمايلات نفساني خود معيار اندازه گيري حق و باطل را نداشته باشد، در بسياري از ارزيابي ها دچار خطا خواهد شد.

وي ادامه داد:‌ اگر در مسائل سياسي و اجتماعي، معيار درستي براي تصميم گيري نداشته باشيم، گرفتار احساسات و هواي نفس مي شويم و در ورطه سقوط خواهيم افتاد.

كوچك زاده با اشاره به تاكيد مقام معظم رهبري بر تقواي جمعي به معناي مراقبت جمع از خود، گفت: امروز در بسياري از موارد شاهد غفلت از اين مهم هستيم.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي افزود: در عرصه فعاليت هاي سياسي و انتخاباتي بي اخلاقي هايي همچون تهمت زدن بسيار باب شده است و نتيجه اين تهمت‌زدن‌ها ترويج اطلاعات و فرهنگي در جامعه مي شود كه هيچكس تواناي مقابله با آن را نخواهد داشت.

عضو جبهه پايداري با اشاره ديگري به فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر اينكه بايد به اخلاق خودمان هم برسيم، گفت: برخي ادعاهاي بي اساس و تهمت هايي كه در جامعه مطرح مي شود در هيچ محكمه قضايي قابل اثبات نيست و ما بايد مراقب باشيم، بدون سند صحبت نكنيم.

وي در ادامه ضمن اشاره به حوادث فتنه 88، گفت: چگونه هاشمي رفسنجاني احساس كرد بهترين حديثي كه مي تواند در خطبه هاي نماز جمعه بخواند، اين حديث است كه "علي جان اگر مردم تو را نخواستند، رها كن و برو"؛ آيا مردم علي را نخواستند؟!

كوچك زاده تصريح كرد: اگر مردم علي را نخواستند، تو بايد بروي و همه جا بگويي علي بايد برود. نه تو بايد به مردم مي گفتي جماعتي كه در كوچه و خيابان هستند همان ها هستند كه شعار نه غزه، نه لبنان سر دادند و خيمه اباعبدالله الحسين(ع) را آتش زدند.

نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اينكه بالاترين معيار راستي در جبهه پايداري اطاعت از امر ولي فقيه است، گفت:‌ اگر كسي در برابر امر ولي يازده روز خانه نشيني كرد و يا بر حضور كسي در حساس‌ترين موقعيت هاي دولتي خلاف نظر ولي پافشاري كرد، از نظر ما مردود است.

عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي تاكيد كرد: اين موضوع منحصر به يك دولت نمي‌شود، بلكه در ديگر دولت ها كه حوادثي چون 18 تير و غيره رخ داد، چنين ريزشي ديده شده است.

كوچك زاده نداشتن معيار و شاخص را در مسائل سياسي، و هيجاني رفتار كردن را از مهلك ترين آفات در مسائل سياسي دانست وگفت:‌ در روزهايي كه حادثه كوي دانشگاه اتفاق افتاده بود از در 16 آذر وارد دانشگاه و از در اصلي خارج شدم، آقاي ابوترابي فرد قصد داشتند مردم را آرام كنند و تا شروع به صحبت كردند جمعيت شعار داد، "دروغ است،‌ دروغ است". من به انتهاي جمعيت رفتم و از دو نفر پرسيدم او چه مي گويد كه دروغ است. گفتند هر چه بگويد دروغ است؛ اين مصداق هيجاني و احساسي عمل كردن در عرصه سياست است.

وي در پاسخ به سوال يكي از دانشجويان مبني بر اينكه چه برنامه اي براي اقتصاد و اشتغال داريد، گفت: وظيفه مجلس دادن برنامه نيست؛ كشور برنامه دارد و مجلس آن را تصويب كرده است.

نماينده مردم تهران در مجلس ادامه داد: اگر منظورتان اين است كه با چه روشي به مسائل سامان خواهيم داد، ما فكر مي كنيم يكي از اصلي ترين ايرادات كه در مجلس هشتم بروز كرد، ناشي از فقدان وحدت گفتماني بين دولت و مجلس بود؛ هم مجلس و هم دولت از داخل و بيرون براي بهانه گيري و كارشكني تحريك مي شدند. تلاش ما اين است كه با وحدت بيشتر بين دولت و مجلس بتوانيم طرح ها و لوايحي براي رفع مشكلات مردم به تصويب برسانيم.

عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي در پايان در واكنش به انتقادات تند يكي از دانشجويان مبني بر اينكه شما خود اهل فتنه هستيد و از سخنان رهبري به عنوان يك مستمسك استفاده مي كنيد، گفت: معتقدم ايشان سوالي مطرح نكردند و تماما فحش دادند، فقط در پاسخ مي توانم بگويم؛ "خودتي"./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار